کرونا ترک تحصیل دانش آموزان را تشدید خواهد نمود

به گزارش مرد کوچک، وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه وجود ویروس کرونا، ترک تحصیل محصلان را تشدید خواهد نمود، گفت: تعداد دانش آموزان بازمانده از تحصیل خیلی زیاد نیست، اما مشکل پیچیده ای است.

کرونا ترک تحصیل دانش آموزان را تشدید خواهد نمود

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در نشست شناسایی، جذب، آموزش و نگهداشت بچه ها بازمانده از تحصیل؛ 6 تا 11 سال در دوره ابتدایی، ضمن تشکر از حضور نمایندگان دستگاه های مختلف، اظهار کرد: یکی از موفقیت های درخشان جمهوری اسلامی در طی سال های پس از انقلاب، توسعه پوشش تحصیلی و کاستن از فاصله آموزشی بین مناطق شهری و روستایی و همچنین جنسیت های مختلف و اقوام است و این گام مهمی است که در توسعه جهت عدالت اجتماعی برداشته شده است.

وی اضافه نمود: اگر بپذیریم که منشا نابرابری های حوزه ثروت، قدرت و منزلت، نابرابری فرصت های یادگیری و آموزش است، ایجاد شرایط تحصیل برای این بچه ها می تواند دستاورد های خوب و قابل قبولی باشد.

وی با اشاره به پیمایشی که به وسیله معاونت ابتدایی در مورد آمار بچه ها بازمانده از تحصیل صورت گرفته است، توضیح داد: اقدامات پژوهشی آموزش و پرورش و دیگر دستگاه ها نشان می دهد، 50 درصد بچه ها بازمانده از تحصیل در اثر عواملی مانند فقر فرهنگی خانواده های بچه ها کار، عدم دسترسی به مدرسه و بچه های که در حیطه استثنایی قرار دارند و ... از آموزش ها جامانده اند؛ لذا این بچه ها را می توان تحت حمایت قرار داد.

وی در ادامه گفت: 50 درصد آمار بچه ها بازمانده از تحصیل مربوط به بچه های است که ادامه تحصیل آ نها در خارج از کشور به اطلاع آموزش و پرورش نرسیده است و یا فوت کودک به دلایل مختلف ازجمله عدم حذف یارانه به ثبت احوال اعلام نشده است و لذا این بچه ها به عنوان بازمانده از تحصیل ثبت می شوند، درحالی که این طور نیست.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه تعداد دانش آموزان بازمانده از تحصیل خیلی زیاد نیست، اما مشکل پیچیده ای است، بر ضرورت انعقاد تفاهم نامه همکاری بین آموزش و پرورش و دیگر دستگاه های دولتی تأکید کرد.

وزیر آموزش و پرورش با تأکید براینکه مرجع رسمی آمار کشور اداره ثبت احوال است، گفت: سعی داریم در روز های آینده با راه اندازی سامانه ای بر بستر فناوری اطلاعات در آموزش وپرورش بتوانیم با دستگاه های دیگر ارتباط آنلاین برقرار کنیم تا قادر باشیم اطلاعات ساماندهی شده توسط سازمان ثبت احوال کشور را در کمترین زمان دریافت کنیم.

وی با اشاره به اینکه پدیده ترک تحصیل یک پدیده رایج بوده و قطعاً وجود ویروس کرونا آن را تشدید خواهد نمود، ادامه داد: مدارس و ادارات زیرمجموعه آموزش و پرورش را موظف کردیم به کسانی که قادر به استفاده از گوشی های هوشمند یا اینترنت نیستند به وسیله روش های دیگری آموزش دهند؛ بنابراین باید مطمئن شویم هر کس در هرجایی که هست از خدمات آموزشی بهره می برد و آموزش در هیچ جای کشور متوقف نشده است.

حاجی میرزایی در خاتمه گفت: هزینه اینترنت فعالیت های آموزشی در سامانه شاد در سال گذشته رایگان بود و سال جاری هم با توجه به رایزنی های صورت گرفته قصد داریم آن را رایگان کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 1099

به "کرونا ترک تحصیل دانش آموزان را تشدید خواهد نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا ترک تحصیل دانش آموزان را تشدید خواهد نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید