ژست پامپئو با ادعای حمایت از مردم ونزوئلا

به گزارش مرد کوچک، وزیر خارجه آمریکا که به شدت در کوشش برای انجام کودتا در ونزوئلاست ، در اقدامی تبلیغاتی مدعی حمایت از مردم این کشور شد.

ژست پامپئو با ادعای حمایت از مردم ونزوئلا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در حالی که ونزوئلا مدتی است بابت دخالت های آشکار آمریکا و بعضی متحدانش با ناآرامی هایی روبرو شده ، وزیر خارجه آمریکا شنبه شب به وقت تهران مدعی حمایت از مردم ونزوئلا شد.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا در پیغامی ویدیویی خطاب به مردم ونزوئلا مدعی شد: اکنون زمان انتقال قدرت است و واشنگتن به عنوان شریک این کشور آمریکای لاتین در هر لحظه از این راستا در خدمت خواهد بود. پیغام من به مردم ونزوئلا واضح است. آمریکا در کوشش برای آزادی و دموکراسی همراه با شما راسخ ایستاده است. شجاعت و صدای شما ونزوئلا را در راستا آزادی و رفاه قرار خواهد داد و ما در هر لحظه از آن با شما همکاری خواهیم کرد.

بر اساس این گزارش، مقام های مختلف دولت آمریکا از جمله دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور در روز های گذشته در اظهاراتشان احتمال اجرای گزینه نظامی علیه ونزوئلا را رد نکردند.

مادورو

این در حالی است که نیکلاس مادورو رئیس جمهور قانونی ونزوئلا از ارتش این کشور خواسته تا آمادگی خود را در صورت حمله نظامی محتمل آمریکا به کشورش حفظ کند. رئیس جمهور ونزوئلا بارها مایک پامپئو ،وزیر خارجه و جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا را از جمله عوامل تحریک کننده مردم و کوشش برای کودتا در کشورش برشمرده است.

مایک پامپئو چهارشنبه گذشته ضمن تهدید دولت قانونی ونزوئلا گفت در صورت لزوم واشنگتن آماده ورود به جنگ با این کشور است. به نوشته خبرگزاری رویترز، پامپئو در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز گفت که اقدام نظامی ممکن است و اگر ضروری باشد، آمریکا آن را انجام خواهد داد.(جزئیات بیشتر)

خوان گوایدو رئیس جمهور خود خوانده این کشور نیز بهمن گذشته در حالی که ریاست مجمع ملی این کشور را برعهده داشت با حمایت های علنی آمریکا ضمن به راه انداختن آشوب ها و اعتراض هایی علیه دولت مادورو، خود را رهبر مخالفان خطاب کرد و سعی داشت علیه دولت قانونی ونزوئلا کودتا کند.

در حالی که واشنگتن و بعضی متحدانش سعی در ایجاد آشوب و تغییر نظام در ونزوئلا دارند، روسیه، چین، ترکیه، ایران ،کوبا و بعضی کشورهای دیگر حمایت خود را از رئیس جمهور قانونی ونزوئلا اعلام نموده اند.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 26 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 191

به "ژست پامپئو با ادعای حمایت از مردم ونزوئلا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژست پامپئو با ادعای حمایت از مردم ونزوئلا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید