چمن رخ: ارزش صادرات فرش دستباف طی 4 ماهه سال جاری فقط 15 میلیون دلار بوده

به گزارش مرد کوچک، عضو هیئت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف گفت: برخلاف اعلام گمرک مبنی بر صادرات 82 میلیون دلاری فرش دستباف در 4 ماهه ابتدای سال جاری، ارزش صادرات فرش دستباف طی این مدت فقط 15 میلیون دلار بوده است.

چمن رخ: ارزش صادرات فرش دستباف طی 4 ماهه سال جاری فقط 15 میلیون دلار بوده

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، حامد چمن رخ در خصوص شرایط صادرات فرش دستباف در امسال، گفت: شرایط صادرات فرش دستباف اصلا خوب نیست و صادرات این کالا به دلایل مختلف از جمله سخت گیری ها در خصوص برطرف تعهد ارزی و مسائلی که برطرف تعهد ارزی برای صادرکنندگان فرش بوجود آورده، محدودیت های صادراتی بعد از تحریم ها و همچنین بسته شدن مرز ها در 2 ماه اول سال به دلیل شیوع بیماری کووید 19 به شدت کاهش یافته است.

عضو هیات مدیره اتحادیه فراوریکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف با اشاره به اعلام میزان صادرات فرش دستباف از سوی گمرک بیان داشت: سخنگوی گمرک اعلام نموده که صادرات فرش دستباف طی 4 ماه امسال 82 میلیون دلار بوده در حالی که این میزان صادرات مربوط به صادرات فرش دستباف و ماشینی بوده است.

وی بیان داشت: براساس آماری که از سازمان توسعه تجارت دریافت نموده ایم در 4 ماهه ابتدای امسال میزان صادرات فرش دستباف فقط 15 میلیون دلار بوده است.

چمن رخ با اشاره به اینکه در سال گذشته میزان صادرات فرش دستباف 60 میلیون دلار بوده است گفت: با توجه به اینکه گشایشی در صادرات فرش دستباف رخ نداده و مسائل صادرکنندگان فرش دستباف در امسال افزایش یافته است بنابراین اصلا نمی توان رقم صادرات 82 میلیون دلاری در خصوص صادرات فرش دستباف را پذیرفت.

عضو هیات مدیره اتحادیه فراوری کنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف با اشاره به صادرات فرش ماشینی بیان داشت: نقطه قوت فرش ماشینی صادرات آن است و با توجه به کیفیت، مواد اولیه و با توجه به بکارگیری طرح و نقش فرش دستباف صندلی خود را به خوبی در بازار دنیای یافته است.

لازم به ذکر است پیش از این سخنگوی گمرک جمهوری اسلامی ایران اعلام نموده بود که در 4 ماه اول امسال، بیش از 82 میلیون و 579 هزار و 305 دلار برابر با 20 هزار و 886 تن فرش، گلیم و گبه به 57 کشور دنیا صادر شده است

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 مهر 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 1156

به "چمن رخ: ارزش صادرات فرش دستباف طی 4 ماهه سال جاری فقط 15 میلیون دلار بوده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چمن رخ: ارزش صادرات فرش دستباف طی 4 ماهه سال جاری فقط 15 میلیون دلار بوده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید