پوتین و مرکل درباره سوریه و لیبی رایزنی کردند

به گزارش مرد کوچک، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه امروز چهارشنبه با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان به صورت تلفنی مصاحبه کرد.

پوتین و مرکل درباره سوریه و لیبی رایزنی کردند

بر اساس اعلام این رسانه، در این رایزنی تلفنی پیرامون آخرین اوضاع و تحولات سوریه و لیبی و نیز لزوم انجام کوشش هائی هماهنگ در مبارزه با ویروس کرونا بحث و تبادل نظر شد.

این در حالیست که لیبی با ناآرامی ها و جنگ شدید داخلی رو به رو است و توسط دو دولت موازی در شرق و غرب اداره می گردد. غیر از طرابلس که مرکز دولت تحت ریاست فایز سراج رئیس دولت وفاق ملی لیبی قلمداد می گردد، ژنرال خلیفه حفتر به یاری نیروهای وفادار به خود موسوم به ارتش ملی دولتی دیگر را به نخست وزیری عبدالله الثنی و عقیله صالح رییس مجلس نمایندگان لیبی در شهر طبرق در شرق این کشور رهبری می کند.

لازم به ذکر است ویروس کرونا که برای اولین بار در شهر ووهان چین مشاهده شد، در حال حاضر به 203 کشور دنیا کشیده شده است. در این میان آمریکا بیشترین تعداد مبتلایان را در دنیا به خود اختصاص داده است.

این بیماری در انسان، باعث ایجاد عفونت های تنفسی می گردد که عموماً خفیف هستند. اشکال نادرتر ابتلاء به این ویروس باعث ایجاد بیماری هایی نظیر نشانگان تنفسی حاد (سارس)، نشانگان تنفسی خاورمیانه (مرس) و کووید -19 می شوند که می توانند مرگبار باشند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 971

به "پوتین و مرکل درباره سوریه و لیبی رایزنی کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوتین و مرکل درباره سوریه و لیبی رایزنی کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید