پرایس: مذاکرات وین بر انجام اقدامات واشنگتن متمرکز است

به گزارش مرد کوچک، تهران (پانا) - سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اظهار کرد مذاکراتی که برای آنالیز احیای برجام در وین در حال اجرا است، عمدتا روی گام هایی که واشنگتن باید بردارد، متمرکز است.

پرایس: مذاکرات وین بر انجام اقدامات واشنگتن متمرکز است

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که مذاکراتی که برای آنالیز احیای برجام در وین در حال اجرا است، عمدتا روی گام هایی که واشنگتن باید بردارد، متمرکز است.

وی همچنین گفت که در این مذاکرات پیشرفت هایی حاصل شده است ولی تا رسیدن به موفقیت، مسیری طولانی در پیش است.

پرایس همچنین گفت که هیأتی از مقام های بلندپایه آمریکایی، طی روزهای آینده برای رایزنی در مورد مسائل مربوط به امنیت ملی و کوشش برای تنش زدایی در خاورمیانه به منطقه سفر می نمایند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا توضیح داد: پیشرفت هایی در حاصل شده است. ما درک بهتری از این داریم که در صورت بازگشت ایران به پایبندی چه کارهایی باید انجام دهیم و برآوردمان این است که ایران نیز بهتر درک می نماید که چه کارهایی برای تداوم پایبندی به برجام باید انجام دهند.

ند پرایس با اشاره به اینکه هرگونه بازگشت به توافق هسته ای 2015 نیازمند برطرف تحریم ها است، مدعی شد که واشنگتن تنها تحریم های مغایر با برجام را لغو خواهد نمود.

وی در این زمینه مدعی شد: حتی اگر ما به برجام بازگردیم به اعمال تحریم علیه فعالیت ها ایران که در برجام پوشش داده نشده است - از جمله اشاعه موشکی، نقض حقوق بشر و حمایت از تروریسم - ادامه می دهیم.

پرایس با اشاره به اینکه برنامه هسته ای ایران پس از خروج ترامپ از برجام و اعمال تحریم ها گسترش پیدا نموده است، گفت که همچنان چالش های بزرگی وجود دارد و راه طولانی برای پیمودن باقی مانده است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 30 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 30 اردیبهشت 1400 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 1588

به "پرایس: مذاکرات وین بر انجام اقدامات واشنگتن متمرکز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرایس: مذاکرات وین بر انجام اقدامات واشنگتن متمرکز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید