وزیر دفاع آمریکا: ترکیه سد راه ناتو نشود

به گزارش مرد کوچک، وزیر دفاع آمریکا با رد تروریست بودن شبه نظامیان کرد سوریه، از ترکیه خواست تا جلوی برنامه های دفاعی ناتو در کشور های حوزه بالتیک و لهستان را نگیرد و بر مسائل کلان تمرکز کند.

وزیر دفاع آمریکا: ترکیه سد راه ناتو نشود

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش ایرنا، مارک اسپر در گفت و گو با رویترز منتشر شد، گفت: پیغام ما به ترکیه آن است که ضروری است تا آن برنامه های دفاعی را پیش ببریم و نمی توانیم به دلیل نگرانی های آن ها معطل شان نگه داریم.

وی اضافه کرد: اتحاد و آمادگی ناتو بدان معناست که شما بر مسائل کلان یعنی آمادگی ناتو تمرکز کنید. علاوه بر این تمامی اعضا (ناتو) تمایلی به توافق با دستور کار ترکیه نداشته و موارد مورد نظر آنان را تهدید نمی دانند.

به نوشته رویترز، برای بهبود نیروی دفاعی چهار کشور عضو لهستان، استونی، لتونی و لیتوانی در برابر تهدید های روسیه احتیاج به موافقت تمام 29 کشور عضو است.

ترکیه از ناتو می خواهد که به صورت رسمی شبه نظامیان کرد سوریه (ی پ گ) را که بخش اصلی نیرو های تحت حمایت آمریکا را تشکیل می دهند، تروریست بنامد. آنکارا خشمگین از حمایت اعضای ناتو از این گروه هنوز با طرح های دفاعی چهار کشور مذکور موافقت نکرده است.

اسپر با رد این احتمال که واشنگتن ی پ گ را برای رهایی از بن بست کنونی تروریست بنامد، گفت: ما بر مواضع خود خواهیم بود و معتقدم که ناتو نیز چنین خواهد نمود.

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) امروز و فردا در شرایطی با برگزاری نشست سران کشور های عضو به میزبانی واتفورد انگلیس، به استقبال هفتادمین سالگرد تاسیس این ائتلاف نظامی می رود که اختلاف های میان اعضا به نحو بی سابقه ای بالا گرفته است.

منبع: عصر ایران
انتشار: 24 دی 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 599

به "وزیر دفاع آمریکا: ترکیه سد راه ناتو نشود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر دفاع آمریکا: ترکیه سد راه ناتو نشود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید