واکنش دادستان سنندج به شایعه سیاسی بودن محکومیت مصطفی سلیمی ، لیدر فرار زندانیان از کشور گریخته بود؟

به گزارش مرد کوچک، دادستان عمومی و انقلاب سنندج مرکز کردستان گفت: طراح اصلی فرار تعدادی محکوم از زندان سقز برخلاف ادعاهای رسانه های بیگانه مطلقا هیچگونه محکومیت سیاسی و امنیتی نداشته است.

واکنش دادستان سنندج به شایعه سیاسی بودن محکومیت مصطفی سلیمی ، لیدر فرار زندانیان از کشور گریخته بود؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، محمد جباری با بیان این مطلب افزود: حکم اعدام مصطفی سلیمی در سال 83 در شعبه اول دادگاه انقلاب سقز صادر شده و دلیل طولانی شدن اجرای حکم آنالیز پرونده او در کمیسیون عفو و دیوان عالی کشور بوده است.

وی یادآور شد: پرونده این محکوم، سه مرحله در کمیسیون عفو و 2 مرحله در دیوان عالی کشور مطرح شد و همین امر علت عدم اجرای حکم اعدام او تا به امروز بوده است.

جباری با اشاره به اینکه بازگرداندن محکومی از خارج از کشور زمان بر است و ظرف چند روز ممکن نیست، افزود: برخلاف ادعاهای اجرا شده این محکوم پس از فرار از زندان از کشور خارج نشده بود و در شهر بانه دستگیر شد.

وی با تشکر از مردم برای یاری به دستگیری فراریان زندانی افزود: با توجه به اینکه این فرد سابقه سرقت مسلحانه، شرارت و ایجاد رعب و وحشت داشت خود مردم اطلاعاتی به ماموران انتظامی و امنیتی دادند که در دستگیری این محکوم موثر بوده است.

جباری پیشتر گفته بود: جرم این محکوم سرقت مسلحانه، شرارت، ایجاد رعب و وحشت در چندین روستا از روستاهای سقز، اخاذی مسلحانه و آزار و اذیت مردم و سلب امنیت و آرمش مردم بوده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان گفت: در کنار همه این جرایم، زندانی مذکور در قتل عمدی و شهادت 2 نفر از پرسنل حوزه فرماندهی انتظامی سقز در درگیری مسلحانه سال 83 نیز مشارکت داشته است.

  • جزئیات اعدام مصطفی سلیمی؛ لیدر فرار زندانیان سقز | دلایل و زمان صدور حکم | 9 زندانی همچنان فراری هستند

براساس اطلاعات موثق تا به امروز 65 نفر از زندانیان فراری زندان سقز بازداشت شده و یا خود را تسلیم نموده اند و در حال حاضر 9 نفر هنوز متواری هستند.

حکم اعدام این محکوم دارای سوابق متعدد کیفری که طراحی فرار زندانیان را نیز او انجام داده بود، روز شنبه اجرا شد.

عصر آدینه هشتم فروردین، 74 زندانی از زندان سقز پس از ضرب و شتم نگهبانان متواری شدند. سقز با بیش از 226 هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در 190 کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان واقع شده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 14 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 925

به "واکنش دادستان سنندج به شایعه سیاسی بودن محکومیت مصطفی سلیمی ، لیدر فرار زندانیان از کشور گریخته بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش دادستان سنندج به شایعه سیاسی بودن محکومیت مصطفی سلیمی ، لیدر فرار زندانیان از کشور گریخته بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید