مشاور بایدن: تحریم ها علیه ایران، نتیجه دلخواه دولت ترامپ را نداشت

به گزارش مرد کوچک، مشاور ارشد نامزد احتمالی حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا، با بیان اینکه هم هواداران و هم مخالفان برجام درباره تحریم های ایران اشتباه می کردند، گفت، تحریم ها نتیجه دلخواه کاخ سفید را در پی نداشت.

مشاور بایدن: تحریم ها علیه ایران، نتیجه دلخواه دولت ترامپ را نداشت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، جِیک سالیوان مشاور امنیت ملی جو بایدن معاون رئیس جمهور پیشین آمریکا و نامزد کنونی حزب دموکرات در انتخابات نوامبر سال جاری، می گوید خروج واشنگتن از توافق هسته ای ایران نشان داد که موافقان و مخالفان برجام درباره تاثیر تحریم ها علیه ایران در اشتباه بودند.

به نوشته وبگاه المانیتور سالیوان بامداد امروز (سه شنبه به وقت تهران) در مصاحبه آنلاین با اندیشکده هیودسن، شرح داد: موافقان و مدافعان [برجام] از جمله خود من، گمان می کردیم زمانی که دولت ترامپ [از توافق] خارج شده و تحریم های یکجانبه را اعمال کند، آن تحریم ها چندان مؤثر نخواهد بود زیرا دولت ترامپ نمی تواند مابقی دنیا را با خود همراه کند.

وی در ادامه مدعی شد: [اما] مشخص شد که این [تفکر] درست نبود. در حقیقت، آن تحریم ها در زمینه محدود اعمال زجر مالی عمیق بر ایران بسیار مؤثر بود.

بر این اساس، سالیوان معتقد است که تحریم ها علیه ایران به تنهایی نتوانست نتیجه ای را که دولت کنونی آمریکا به دنبال آن بود، فراهم کند. او گفت، مخالفان توافق هم اشتباه می کردند زیرا بازگرداندن تحریم ها، چندان هم چیز ساده ای برای انجام دادن، بعد از خروج ترامپ از برجام نبود.

به نوشته المانیتور، وی همچنین تاکید نمود که اگر دولت بعدی آمریکا (در انتخابات ماه نوامبر) از حزب دموکرات باشد، باید فوراً دیپلماسی هسته ای با ایران را از سر بگیرد و پیشرفت هایی در مورد بندهای توافق انجام دهد اما در کنار آن نیز بسرعت فرایند مذاکره روی توافق متعاقب آن را شروع کند.

این کارشناس سیاست خارجی آمریکا گفت: از نظر من، توافق بعدی باید به زمان بندی محدودیت ها (بندهای غروب) رسیدگی نموده و آنها را طولانی تر کند. همچنین باید دیگر مواردی که مشخص شده قابلیت تقویت شدن دارند، حل و فصل نماید.

سالیوان با انتقاد از اقداماتی که آمریکا را تا آستانه جنگ با ایران پیش می برد، افزود: به نظرم این (موارد شرح داده شده) استراتژی موجود و کاملا قابل قبول تری در مقایسه با درخواست تسلیم شدن ایران است.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 999

به "مشاور بایدن: تحریم ها علیه ایران، نتیجه دلخواه دولت ترامپ را نداشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشاور بایدن: تحریم ها علیه ایران، نتیجه دلخواه دولت ترامپ را نداشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید