مدیر عامل شرکت آب منطقه ای تهران خبر داد؛ برخورد قانونی با متخلفان منابع آبی در تعطیلات نوروزی، 40 اکیپ بازرسی برای حفاظت از آب های زیرزمینی تجهیز شدند

به گزارش مرد کوچک، رضوی گفت: اکیپ های گشت و بازرسی همچون گذشته مسئولیت شناسایی و برخورد قانونی با متخلفان منابع آبی را در تعطیلات نوروزی در دستور کار خود قرار داده اند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای تهران خبر داد؛ برخورد قانونی با متخلفان منابع آبی در تعطیلات نوروزی، 40 اکیپ بازرسی برای حفاظت از آب های زیرزمینی تجهیز شدند

به گزارش ، به نقل از وزارت نیرو (پاون)، سیدحسن رضوی مدیر عامل شرکت آب منطقه ای تهران با اشاره به اهمیت موضوع آب و لزوم حفاظت و صیانت از سفره های آب زیرزمینی و منابع آب سطحی، مهندسی رودخانه و کنترل و مدیریت سیلاب ها در استان تهران اظهار کرد: اکیپ های گشت و بازرسی همچون گذشته مسئولیت شناسایی و برخورد قانونی با متخلفان منابع آبی را در تعطیلات نوروزی در دستور کار خود قرار داده اند.

وی اضافه نمود: با توجه به افت روز افزون سطح آب های زیرزمینی و ممنوعیت توسعه بهره برداری جهت مصارف کشاورزی و محدودیت های استفاده از منابع آب های سطحی و زیرزمینی و نظر به تغییر نگرش وزارت نیرو از طرح های سازه ای به طرح های پیشگیرانه مانند طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی و مهندسی رودخانه 40 اکیپ جهت انجام امور گشت و بازرسی ایام نوروزی جهت جلوگیری از تخلفات منابع آبی در محدوده عملکرد شرکت آب منطقه ای تهران تجهیز شده اند.

چاه های غیرمجاز از 100 حلقه به 300 هزار حلقه رسیده است

رضوی ادامه داد: بازرسی مداوم، کنترل و بهره برداری از چاه های موجود، جلوگیری از حفر چاه های غیر مجاز جدید، بازدید و بررسی راستا های رودخانه و مسیل ها و نیز مکان های در معرض خطر سیلاب و تصرفات بستر و همچنین اعلام فوری موارد تخلف از مقررات قانون توزیع عادلانه آب و آیین نامه اجرایی آن از وظایف این گروه هاست.

وی با بیان اینکه منابع آب یک سرمایه ملی و محدود است که به همه نسل ها تعلق دارد و باید در حفظ و نگهداری از آن تلاش بیشتری شود، شرح داد: جلوگیری از ساخت و ساز ها در بستر و حریم مجاری آب های سطحی وهمچنین برخورد با بهره برداری غیرمجاز از منابع آب سطحی و زیرزمینی استان در ایام تعطیل دارای اهمیت زیادی است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران در خاتمه بیان نمود: تمامی اکیپ های گشت و بازرسی باید نهایت تلاش و حساسیت خود را در جهت حفاظت از منابع آب داشته باشند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 8 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 168

به "مدیر عامل شرکت آب منطقه ای تهران خبر داد؛ برخورد قانونی با متخلفان منابع آبی در تعطیلات نوروزی، 40 اکیپ بازرسی برای حفاظت از آب های زیرزمینی تجهیز شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیر عامل شرکت آب منطقه ای تهران خبر داد؛ برخورد قانونی با متخلفان منابع آبی در تعطیلات نوروزی، 40 اکیپ بازرسی برای حفاظت از آب های زیرزمینی تجهیز شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید