مخالفت روسیه با پیوستن اوکراین به ناتو خبرنگاران

به گزارش مرد کوچک، سخگوی کرملین در خصوص اظهارات ولدیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین در خصوص پیوستن به ناتو واکنش نشان داد و گفت: پیوستن این کشور به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) تنها اوضاع این کشور را وخیم تر می نماید.

مخالفت روسیه با پیوستن اوکراین به ناتو خبرنگاران

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، پسکوف روز سه شنبه در تبادل نظر با خبرنگاران با بیان اینکه در باره پیوستن اوکراین به ناتو باید نظر مردم این کشور را خواست، توضیح داد: پیوستن این کشور تنها این کشور را دچار چالش ها و مسائل بیشتری می نماید.

وی گفت: اگر نظر چندین میلیون نفر از مردم در جمهوری های خودخوانده را هم جویا شوید، در این صورت خواهید فهمید که عضویت در ناتو برای این جمهوری ها قابل اجرا نیست.

رئیس جمهوری اوکراین طی یک مکالمه تلفنی با دبیرکل ناتو ینس استولتنبرگ، گفته بود که تنها با ورود اوکراین به سازمان آتلانتیک شمالی (ناتو) می توان به انتها درگیری در دونباس انتها داد.

تنش ها در دونباس بین جدایی طلبان و دولت اوکراین از یکشنبه گذشته اوج گرفته است.

سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه نیز از گفت و گوی مقام های این کشور و آمریکا درباره بحران اوکراین که در آستانه شروع جنگ قرار گرفته است، اطلاع داد.

به گفته ریابکوف، در این منطقه اوکراین، اقدامات تحریک آمیز از طرف کی یف و شرکای غربی این کشور و در راس آن ها آمریکا جریان دارد.

وی اعلام نمود: واشنگتن باید مراقب پیامد های این سیاست هماهنگ شده با کی یف باشد.

به گزارش رسانه های روسی، روز گذشته بر اثر حمله پهبادی ارتش اوکراین به یک منطقه مسکونی در نزدیکی شهر دونتسک در شرق اوکراین یک کودک 5 ساله کشته و یک نفر دیگر مجروح شد.

آمریکا و ناتو بر حمایت از اوکراین در برابر روسیه تاکید نموده اند.

کاخ سفید روز آدینه در بیانیه ای بیان کرد جو بایدن در گفت وگوی تلفنی با ولادیمیر زلنسکی بر حمایت ناگسستنی آمریکا از حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین در مواجهه با تهاجم مداوم روسیه در دانباس و کریمه تاکید نمود.

در جریان جنگ داخلی در شرق اوکراین بین نیرو های این کشور و جدایی طلبان روس تبار، که یک سال پیش با آتش بس بین دو طرف متوقف شد، در مجموع نزدیک به 14 هزار نفر اکثرا غیرنظامی جان خود را ازدست دادند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1400 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 1556

به "مخالفت روسیه با پیوستن اوکراین به ناتو خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخالفت روسیه با پیوستن اوکراین به ناتو خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید