لیبی، 739 کشته رهاورد جنگ طرابلس، آمادگی ژنرال حفتر برای حمله نهایی به پایتخت

به گزارش مرد کوچک، سازمان بهداشت جهانی خاطرنشان کرد: در جنگ طرابلس لیبی 739 نفر کشته و 4 هزار و 407 نفر دیگر زخمی شده اند.

لیبی، 739 کشته رهاورد جنگ طرابلس، آمادگی ژنرال حفتر برای حمله نهایی به پایتخت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، از چهارم آوریل گذشته که نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی به فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر به طرابلس حمله نموده اند تاکنون هزاران نفر از ساکنان این شهر آواره شده و در شرایط سختی دراردوگاه ها به سر می برند. این در حالی است که بارها سازمان ملل خواهان برقراری آتش بس در طرابلس شده اما صدای غرش توپ ها و تانک ها همچنان به گوش می رسد.

سازمان بهداشت جهانی به تازگی در صحفه اجتماعی خود در فضای مجازی توئیتر اعلام نموده است : از زمانی که جنگ طرابلس شعله ور شده تاکنون بیش از 739 نفر جان باخته اند که از این تعداد 41 نفر غیرنظامی هستند.

به نوشته تارنمای الوسط - لییبا این سازمان تعداد مجروحان جنگ طرابلس را 4 هزار و 407 نفر اعلام و توضیح داد: از این تعداد 137 نفر شهروند هستند که برای درمان آنان به دارو و تجهیزات پزشکی احتیاج شدیدی داریم.

به گفته مقامات سازمان بهداشت جهانی، درگیری های نظامی در حومه طرابلس ، عملیات امداد رسانی به غیرنظامیان را با مسائل زیادی روبرو نموده است، به گونه ای که بیشتر خودروهای حامل دارو ، مواد غدایی و کالاهای مورد احتیاج شهروندان امکان عبور از مناطق درگیری را ندارند، به همین دلیل، مجروحان و بیماران با کمبود شدید دارو و خدمات بهداشتی دست و پنجه نرم می نمایند.

در همین حال، اسپوتینک به نقل از ستاد عملیاتی نیروهای وابسته به ژنرال خلیفه حفتر اعلام نمود: دو گردان از نیروهای ویژه به حومه طرابلس اعزام شده اند تا ماموریت خود را برای حمله نهایی به طرابلس انجام دهند.

این خبرگزاری روسی بدون نعیین زمان این عملیات اعلام نمود: نیروهای حفتر برای حمله به طرابلس آماده شده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 236

به "لیبی، 739 کشته رهاورد جنگ طرابلس، آمادگی ژنرال حفتر برای حمله نهایی به پایتخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیبی، 739 کشته رهاورد جنگ طرابلس، آمادگی ژنرال حفتر برای حمله نهایی به پایتخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید