لایحه الحاق ایران به کنوانسیون ایمنی مدیریت پسماند پرتو زا اصلاح شد

به گزارش مرد کوچک، نمایندگان مجلس جهت تامین نظر شورای نگهبان لایحه الحاق ایران به کنوانسیون ایمنی مدیریت پسماند پرتوزا را اصلاح عبارتی کردند.

لایحه الحاق ایران به کنوانسیون ایمنی مدیریت پسماند پرتو زا اصلاح شد

به گزارش ، نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی جهت تامین نظر شورای نگهبان، لایحه الحاق جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مشترک ایمنی مدیریت سوخت مصرف شده و ایمنی مدیریت پسماند پرتوزا با 162 رأی موافق، 3 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 228 نماینده حاضر در جلسه اصلاح عبارتی کردند.

متن این لایحه به توضیح زیر است:

به دولت جمهوری اسلامی ایران اجازه داده می شود به کنوانسیون مشترک ایمنی مدیریت سوخت مصرف شده و ایمنی مدیریت پسماند پرتو زا مشتمل بر یک مقدمه و 44 ماده به توضیح پیوست با لحاظ برداشت ها و شرایط زیر ملحق شود و اسناد مربوط را تسلیم نماید:

1- از نظر دولت جمهوری اسلامی ایران: الف - همکاری بین المللی مقرر در بند 1 ماده 1 کنوانسیون، شامل همکاری برای تسهیل خرید و انتقال تجهیزات، مواد، دانش، فناوری و آموزش مربوط به ایمنی مدیریت سوخت مصرف شده و ایمنی مدیریت پسماند پرتو زا نیز خواهد شد.

ب: مفاد این کنوانسیون به ویژه ماده 27 کنوانسیون به هیچ وجه متضمن یا وضع کننده هیچ گونه تعهدی نمی باشد که دولت جمهوری اسلامی ایران به وسیله تصویب یا الحاق به کنوانسیون های بین المللی مربوط یا به گونه دیگری به موجب حقوق بین الملل به صورت صریح نپذیرفته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 7 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 407

به "لایحه الحاق ایران به کنوانسیون ایمنی مدیریت پسماند پرتو زا اصلاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لایحه الحاق ایران به کنوانسیون ایمنی مدیریت پسماند پرتو زا اصلاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید