فارس من، ایران مسئله ای در پوشش دهی ارتباطات اربعین ندارد، مشکل از اشباع ظرفیت ارتباطات است

به گزارش مرد کوچک، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه تمهیدات لازم برای پوشش دهی ارتباطات در ایران دیده شده، گفت: مشکل اصلی در آن سوی مرزهاست و به اشباع ظرفیت ارتباطات در جهت مربوط می گردد.

فارس من، ایران مسئله ای در پوشش دهی ارتباطات اربعین ندارد، مشکل از اشباع ظرفیت ارتباطات است

به گزارش خبرنگار گروه عملی و دانشگاهی خبرنگاران، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه مراسم بازدید از شتاب دهنده کودک آنلاین در پاسخ به سؤال خبرنگار، درباره پوشش دهی اینترنت در جهت پیاده روی اربعین شرح داد: به طور قطع نقاط ضعف و اشکال درباره پوشش دهی اینترنت در خاک عراق وجود دارد. با وجود آنکه بخش اپراتورهای عراقی کوشش زیادی برای برطرف این نواقص می نمایند، اما نباید فراموش کنیم که مراسم پیاده روی اربعین یک مراسم بی نظیر است و جمعیت زیادی در مدت زمان محدود و در یک فضای محدود قرار دارند.

جهرمی تأکید کرد: لذا پوشش دهی برای ارتباط در این شرایط مسائلی را دارد که همکاران من هفته گذشته با اپراتورهای عراقی درباره ظرفیت ارتباطات گفت وگویی داشتند، طی این مذاکرات معین شد که اپراتورهای عراقی ظرفیت ارتباط به ویژه در جهت پیاده روی اربعین را دو برابر سال گذشته کردند.

وزیر ارتباطات توضیح داد: با وجود این تمهیدات ممکن است باز هم از حالت ایده آل فاصله داشته باشیم و طبعاً این مسائل به اپراتورهای عراقی بازمی گردد، اما کوشش می کنیم تا مسائل حل شوند و امیدواریم سال جاری نسبت به سال گذشته از باب ارتباطات و پوشش دهی وضعیت مطلوب تری داشته باشیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه تمام جهتهایی که در ایران به جهت پیاده روی اربعین منجر می گردد، تمهیدات دیده شده و تری جی و فورجی متصل هستند و مرزهای ایران و عراق نیز به وای فای نیز مجهز شده است.

وی گفت: مشکل در آن سوی مرزها و به دلیل اشباع ظرفیت ارتباطات در جهت است که کوشش می گردد این مسائل نیز مرتفع گردد.

گفتنی است مخاطبان در سامانه فارس من درباره پوشش دهی ارتباطات و اینترنت در جهت پیاده روی اربعین خواهان آنالیز موضوع بودند که این مسئله پیگیری شد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 21 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 451

به "فارس من، ایران مسئله ای در پوشش دهی ارتباطات اربعین ندارد، مشکل از اشباع ظرفیت ارتباطات است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فارس من، ایران مسئله ای در پوشش دهی ارتباطات اربعین ندارد، مشکل از اشباع ظرفیت ارتباطات است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید