عادل عبدالمهدی: عراق به همسایگان خود آسیبی وارد نخواهد کرد

به گزارش مرد کوچک، نخست وزیر عراق در دیدار دبیر کل ناتو و هیئت همراه وی تأکید کرد که این کشور در قبال بحران کنونی منطقه، مسئولانه رفتار خواهد نمود تا منافع ملت های منطقه و کشورها حفظ گردد.

عادل عبدالمهدی: عراق به همسایگان خود آسیبی وارد نخواهد کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق صبح امروز سه شنبه میزبان ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو و هیئت همراه وی بود.

در این دیدار، فرماندهان عالی رتبه ائتلاف ناتو در اروپا و معاونان دبیر کل ناتو و فرمانده آن در عراق حضور داشتند.

شبکه خبری الفرات به نقل از بیانیه صادره از سوی دفتر عبدالمهدی گزارش داد که عراق در همه زمینه ها در جهت صحیح حرکات می نماید و شاهد ثبات آشکاری است.

وی ضمن قدردانی از ناتو برای یاری [به عراق] در مبارزه و شکست داعش، گفت: دولت نگاه مشخصی به راهکارها و مقابله با چالش های داخلی و خارجی دارد.

عبدالمهدی با اشاره به کوشش بغداد برای حاکمیت قانون و منحصر کردن سلاح در دست حکومت، خاطر نشان کرد: سیاست متوازن ما به سود ثبات عراق و همه کشورهای منطقه است.

وی توضیح داد که در قبال بحران کنونی منطقه، مسئولانه رفتار خواهیم کرد تا منافع ملت های منطقه و کشورها حفظ گردد و عراق نمی تواند عامل آسیب رساندن به برادران و همسایگانش باشد.

دبیر کل ناتو نیز با اشاره به بهبود وضعیت عراق، اظهار داشت که ناتو، مؤید سیاست متوازن عراق به عنوان عامل توازن اصلی در منطقه است.

استولتنبرگ توضیح داد که ائتلاف ناتو که با موافقت و نظارت دولت عراق و تصمیم های حاکمیتی آن، عمل می نماید، شریک و حامی عراق در حاکمیت، اتحاد ملت و سیاست متوازن و حکیمانه ای است که دولت عراق در پیش گرفته است.

وی در انتها خاطر نشان کرد که داعش به همه ملت های دنیا آسیب زده و باید منابع وامکانات اقتصادی و نظامی آن را از بین بُرد.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 29 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 378

به "عادل عبدالمهدی: عراق به همسایگان خود آسیبی وارد نخواهد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عادل عبدالمهدی: عراق به همسایگان خود آسیبی وارد نخواهد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید