طرح جدید اروپا برای مهار کرونا با اعمال محدودیت های سفر

به گزارش مرد کوچک، دولت های عضو اتحادیه اروپا قصد دارند تا براساس طرح پیشنهادی جدیدی، محدودیت های سفر هوایی را بین کشورهای اروپایی در دوران شیوع ویروس کرونا و با هدف مهار هرچه بیشتر این همه گیری کاهش دهند.

طرح جدید اروپا برای مهار کرونا با اعمال محدودیت های سفر

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان قیمت از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران، بر اساس پیشنهادی که از طرف دولت آلمان به عنوان رییس دوره ای اتحادیه اروپا مطرح شده، سفر بدون محدودیت به مناطقی از اروپا که آمار مبتلایان به ویروس کرونا در آنها طی 14 روز گذشته کمتر از 25 مورد به ازای هر ده هزار نفر باشد و تعداد نتایج مثبت تست های کرونا کمتر از 4 درصد مجموع آزمایش های صورت گرفته باشد، ممکن خواهد شد.

همچنین کشورهایی که تعداد موارد جدید ابتلا در آنها طی دو هفته از 50 مورد به ازای هر 10 هزار نفر بالاتر رود و همزمان تعداد نتایج مثبت تست های کرونا کمتر از 4 درصد مجموع آزمایش های صورت گرفته باشد به عنوان مناطق قرمز شناخته می شوند. اما اگر در کشوری تعداد ابتلای روزانه به بیماری کووید 19 طی 14 روز بالاتر از مقیاس 150 نفر به ازای هر 10 هزار نفر باشد، این کشور فارغ از آنالیز نسبت نتایج تست های مثبت به عنوان مناطق قرمز و دارای ممنوعیت سفر شناخته می گردد.

بر پایه این طرح پیشنهادی، نقشه جدید کشورها بر پایه رنگ بندی سبز، زرد و قرمز هر هفته توسط مرکز اروپایی پیشگیری و کنترل بیماری ها به روزرسانی و منتشر می گردد. البته سفر از مناطق غیر سبز در صورتی که ضوابط بهداشتی در پروازها رعایت شده باشد و مسافران در بدو ورود، خود را قرنطینه نمایند یا نتیجه منفی تست کرونا را به همراه داشته باشند، همچنان مجاز خواهد بود.

بر اساس این پیشنهادِ غیر الزام آور، محدویت های وضع شده تنها شامل سفرهای غیرضروری خواهد شد و در خصوص رانندگان وسائل حمل و نقل باری، کارگران مرزی، دریانوردان، مسافران ترانزیت و روزنامه نگاران اعمال نمی گردد.

این پیشنهاد آلمان که با مشورت کشورهای عضو اتحادیه اروپا تهیه شده، هفته آینده توسط دیپلمات های این اتحادیه به بحث گذاشته خواهد شد تا امکان تصویب و شانس اجرایی شدن آن معین گردد.

به گزارش یورونیوز، این طرح پیشنهادی در صورت تصویب از سوی 27 کشور عضو اتحادیه اروپا به علاوه ایسلند، لیختن اشتاین، نروژ و سوئیس به اجرا گذاشته خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 آبان 1399 بروزرسانی: 18 آبان 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 1212

به "طرح جدید اروپا برای مهار کرونا با اعمال محدودیت های سفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح جدید اروپا برای مهار کرونا با اعمال محدودیت های سفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید