ضروت تحریم مقام های آمریکایی از سوی چین

به گزارش مرد کوچک، در جریان آشوب های هنگ کنگ در سال گذشته، سناتورهای آمریکایی عجولانه برای آتش افروزی به هنگ کنگ پرواز کردند و خشونت ها را زیبا خواندند و آشوبگران هنگ کنگ را تشویق کردند.

ضروت تحریم مقام های آمریکایی از سوی چین

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رادیو بین المللی چین، وزارت امور خارجه چین دیروز دوشنبه گفت 11 مقام آمریکایی که در امور مربوط به هنگ کنگ بد عمل نموده اند، تحریم می نماید. این واکنش محکم چین به اعلامیه تحریم های 11 مقام دولت مرکزی و دولت منطقه اداری هنگ کنگ توسط آمریکا است. یازده در برابر یازده، اقدامات متقابل چین معقول، قانونی و لازم است و پیغام روشن مبنی بر عدم هراس از تهدیدهای آمریکا و محافظت قاطعی از استقلال ملی، منافع و عزت ملی صادر نموده است.

نمایندگان کنگره آمریکا و مسئولان بعضی سازمان های غیردولتی ایالات متحده مدت ها است گستاخانه در امور هنگ کنگ دخالت می نمایند و یک کشور دو نظام را مورد تحریف قرار می دهند؛ از خشونت طلبان حمایت می نمایند و آشکارا رونق و سعادت و ثبات در هنگ کنگ را تخریب نموده اند و بسیاری اقدامات شرورانه دیگر را مرتکب می شوند به عنوان مثال، سناتور مارکو روبیو که یکی از عناصر ضد چینی و ضد ایرانی تندرو در آمریکا محسوب می گردد، آغازگر طرحی با نام قانون حقوق بشر و دموکراسی در هنگ کنگ بود. در جریان آشوب های هنگ کنگ در سال گذشته، سناتورهای ایالات متحده مانند تد کروز، جاش هاولی و افراد دیگر عجولانه برای آتش افروزی به هنگ کنگ پرواز کردند و خشونت ها را زیبا خواندند و آشوبگران هنگ کنگ را تشویق کردند. صندوق ملی دموکراسی که بیشتر بودجه آن توسط دولت آمریکا تأمین می گردد، طی سالهای متمادی از لحاظ سازماندهی، برنامه ریزی و پشتیبانی مادی از عناصر مخالف چین در هنگ کنگ کوشش بسیار نموده است.

مدت ها است که بعضی از سیاستبازان ایالات متحده به زورگویی در دنیا معتاد شده اند. با این حال، منطق مبتنی بر دزدی آنان برای چینی ها اصلا مؤثر نیست. مردم متوجه شده اند که در همان روزی که چین دست به اقدام متقابل علیه ایالات متحده زد، پلیس هنگ کنگ 10 نفر را که مظنون به نقض قانون امنیت ملی هنگ کنگ و توطئه برای کلاه برداری بودند، دستگیر کرد، از جمله لی جی ئینگ رهبر آشوبگران هنگ کنگ که با نیروهای ضد چینی در خارج از کشور همدستی دارد. این دو عمل چیزی نیست جز شوک به سیاستبازان آمریکایی که معتاد به تفکر هژمونیک هستند!

آیا در مواجهه با استقبال و پشتیبانی عمومی مردم هنگ کنگ از قانون امنیت ملی و فرایند کلی احیای تدریجی شکوفایی و ثبات در هنگ کنگ، باز هم بعضی سیاستبازان آمریکایی نمی خواهند از خواب بیدار شوند؟ تقابل با چین به ایالات متحده یاری نمی نماید و همچنین منافع سیاسی شخصی را برای بعضی سیاستبازان آمریکایی به ارمغان نخواهد آورد. اقدامات شان آشکارا در نقطه مقابل افکار عمومی و فرایندهای دنیای است. اگر به موقع دست بر ندارند، حتما به خونریزی می رسد و بارها شکست می خورند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 مهر 1399 بروزرسانی: 9 مهر 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 1132

به "ضروت تحریم مقام های آمریکایی از سوی چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضروت تحریم مقام های آمریکایی از سوی چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید