صادرات به ایران فروش جهانی چای هند را 3 درصد افزایش داد

به گزارش مرد کوچک، خبرنگاران: در حالی که طرح انجام مبادلات تجاری ایران و هند به روپیه شروع شده است صادرات چای هند به ایران افزایش یافته و در نتیجه، کل صادرات چای هند با افزایش 3 درصدی روبرو شده است.

صادرات به ایران فروش جهانی چای هند را 3 درصد افزایش داد

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از پرس تی وی، صادرات چای هند به ایران در حال افزایش است. این در حالی است که سال گذشته صادرات چای هند به ایران به دلیل مسائل پرداخت ها که ناشی از تحریم های غرب علیه تهران بود، کاهش یافته بود.

انجام مبادلات تجاری به روپیه بین دو کشور به افزایش مجدد صادرات چای یاری نموده است. پول صادرات نفت ایران به هند به روپیه پرداخت می گردد. ایران نیز از روپیه دریافتی برای واردات کالا از هند استفاده می نماید.

هند در فاصله ژانویه تا سپتامبر سال گذشته، 7.62 میلیون کیلو چای به ایران صادر کرد. چندی پیش هیئت هایی از هند برای افزایش صادرات چای به ایران سفر کردند و اکنون چای در صدر فهرست کالاهای صادراتی هند به ایران قرار گرفته است.

چای هند انواع مختلفی دارد. چای عمدتا در بخش های هیمالیایی آسام و دارجیلینگ در شمال شرقی هند کشت می گردد. ایران غالبا چای سنتی آسام از هند وارد می نماید.

چای همچنین در ایالت های جنوبی تامیل نادو و کرالا نیز کشت می گردد و به چای نیلگیری مشهور است.

صنعت چای هند در دو سال گذشته به دلیل کاهش صادرات به ایران آسیب دیده است. اما اکنون با افزایش صادرات به ایران، مجموع صادرات چای هند حدود 3 درصد افزایش یافته است.

در فاصله آوریل 2012 تا مارس 2013، هند 220 میلیون کیلو چای صادر کرد. بخش عمده ای از صادرات هند به کشورهای ایران، عراق، روسیه، مصر، پاکستان و انگلیس بوده است.

اما با این حال صادرات سهم کمی از تجارت چای هند را به خود اختصاص داده است. سال گذشته، هند بیش از 1100 میلیون کیلو چای فراوری کرد که این کشور را در صندلی دومین فراوری کننده چای دنیا قرار داد.

ایران پتانسیل بالایی برای افزایش واردات چای از هند دارد و در صورت حل مسائل پرداخت ها و مسائل مربوط به فراوری کنندگان چای، کارشناسان امیدوارند صادرات چای هند به ایران در ماه های آینده افزایش یابد.

29

منبع: تسنیم
انتشار: 22 دی 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 596

به "صادرات به ایران فروش جهانی چای هند را 3 درصد افزایش داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادرات به ایران فروش جهانی چای هند را 3 درصد افزایش داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید