شیوه نامه انضباطی نمی تواند مجوز ورود به حریم خصوصی باشد

به گزارش مرد کوچک، وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: ورود به مباحث حریم خصوصی افراد نیاز به مجوز قانونی دارد و شیوه نامه انضباطی نمی تواند مجوز محسوب شود.

شیوه نامه انضباطی نمی تواند مجوز ورود به حریم خصوصی باشد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، منصور غلامی، وزیر علوم تحقیقات و فناوری صبح امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا شما (وزیر علوم) اعتقاد دارید که نقد حریم خصوصی صورت نگیرد، افزود: قطعاً همین طور است. این مبحثی قانونی است و ورود به مباحث حریم خصوصی افراد نیاز به مجوز قانونی دارد و این شیوه نامه نمی تواند مجوز محسوب شود، اما این مبحث در حال بررسی است هر چند تعداد افرادی که (دانشجویان) منجر به چنین تخلفاتی شده باشند بسیار اندک است.

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره آخرین وضع آیین نامه انضباطی دانشجویان افزود: آیین نامه انضباطی دانشجویان مصوبات خاص خود را دارد و هم اکنون در حال اجراست و شیوه نامه برای اجرای دقیق این آیین نامه تنظیم شده است.

غلامی گفت: در بحث تخلفات اخلاقی در حوزه این آیین نامه باید بگویم که دانشجویان پزشکی دوره ای را به عنوان دوره آموزشی و دوره ای دیگر را در بیمارستان ها می گذرانند که این مبحث به شیوه نامه انضباطی اضافه شده است همچنین در بخش دیگری که مربوط به فضای مجازی و آیین نامه آن در این شیوه نامه مطرح شده است دانشجویان نگرانی های زیادی داشتند و این بخش هم اکنون در حال بازنگری است تا به طور شفاف مشخص شود.

وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره خروج زبان انگلیسی از نظام آموزشی گفت: ما در هر موقعیتی که باشیم باید این را بپذیریم که هم اکنون بیشتر منابع علمی دنیا به زبان انگلیسی است لذا برای دسترسی به این منابع باید زبان انگلیسی را بدانیم البته برخی از رشته های تحصیلی هستند که ضرورتاً کاربرد آن به یک زبان غیر از انگلیسی است لذا محدود کردن زبان انگلیسی مطرح نیست بلکه باز کردن زمینه ای برای ورود دیگر زبان هاست.

:وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری درباره ایجاد فرصت شغلی مناسب برای افراد تحصیلکرده افزود: خوشبختانه هم اکنون همه خانواده ها به تحصیل فرزندان خود اهمیت می دهند و ما شاهد یک ظرفیت انسانی تحصیلکرده به سرمایه ای بزرگ در کشور هستیم هر چند ایجاد زمینه اشتغال نیازمند بررسی ای جدی است، ولی ورود افراد تحصیلکرده به شرکت های دانش بنیان، نشاندهنده آمار اشتغال خوب دانش آموختگان دانشگاهی محسوب می شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان این که امروز رئیس سازمان امور استخدامی کشور آماری مبنی بر حضور افراد تحصیلکرده در بخش های غیر دولتی را ارائه داده است، گفت: این آمار ها نشان می دهد که افراد تحصیلکرده زیادی هستند که می خواهند در بخش های مختلف دولتی و غیر دولتی ورود پیدا کنند هر چند ما باید بخش خصوصی را با تحصیلکرده های دانشگاهی تقویت کنیم.

غلامی در ادامه درباره بحث بورسیه افراد افزود: در دولت جمهوری اسلامی ایران دو نوع بورسیه وجود دارد، نوع اول آنکه افرادی از کشور های خارجی با بورسیه دولت جمهوری اسلامی ایران وارد کشور می شوند و به تحصیل خود ادامه می دهند که این روندی قانونی و اداری دارد و باید افراد بتوانند ویزا خود را دریافت کنند و در دانشگاه های کشور مشغول تحصیل شوند، اما نوع دوم مربوط به اتباع افغانستان است که خانواده و والدین این افراد در کشور زندگی می کنند و فرزندان آن ها در آزمون های سراسری شرکت کرده اند که البته حضور آن ها در آزمون های سراسری به معنای بورسیه شدن این افراد نیست و آموزش رایگان شامل آن ها نمی شود و باید به صورت شفاف بررسی شود.

غلامی افزود: خروج نخبگان از کشور به معنای خروج قطعی و رفتن دائم نیست بلکه جریانی طبیعی است. این رفت و آمد ها به طور معمول، بوده است و دانش آموختگان زیادی چنین رفت و آمد هایی داشته اند و جای نگرانی نیست.

وی با بیان اینکه برخی از این دانش آموختگان درپی اشتغال بهتر هستند گفت: آن ها درپی وضع مادی بهتری هستند و این مسئله در جلسه هیات دولت گذشته هم مطرح شد بنابراین ما باید بتوانیم نگرانی آن ها را از باب مسایل مادی برطرف کنیم.

غلامی با بیان اینکه خروج نخبگان از کشور به معنای خروج قطعی و دائم نیست گفت: در همین سال های گذشته تاکنون آمار های درخور توجهی از برگشت افراد تحصیلکرده به کشور داشته ایم بنابراین، این موضوع جریانی طبیعی است و جای نگرانی نیست هر چند باید بیشتر به این مسئله توجه شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 547

به "شیوه نامه انضباطی نمی تواند مجوز ورود به حریم خصوصی باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیوه نامه انضباطی نمی تواند مجوز ورود به حریم خصوصی باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید