شب ناآرام کلمبیا؛ 4 کشته و 500 زخمی در دور جدید اعتراضات

به گزارش مرد کوچک، در جریان اعتراضات خیابانی سه شنبه شب در کلمبیا دست کم چهار معترض کشته، نزدیک به 500 تن زخمی و 200 تن دیگر بازداشت شدند.

شب ناآرام کلمبیا؛ 4 کشته و 500 زخمی در دور جدید اعتراضات

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری کلمبیا ریپورتز، در جریان اعتراضات سه شنبه شب پلیس ضد شورش با معترضانی که چندین خیابان بوگوتا، پایتخت کلمبیا را مسدود نموده بودند، درگیر شد و در این بین صدها معترض زخمی شدند.

بر اساس گزارش شهرداری بوگوتا، 18 تظاهرات صلح آمیز در پایتخت کلمبیا برگزار گردیده بود که با مداخله پلیس و متوسل شدن آنها به زور برای متفرق کردن معترضان، این اعتراضات به خشونت کشیده شد.

خبرگزاری کلمبیا ریپورتز اضافه کرد: پس از آنکه بعضی از معترضان نقاب دار در شهر مدلین به افسران پلیس حمله کردند، پلیس به طرف معترضان گاز اشک آور شلیک کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، سه شنبه شب اعتراضاتی نیز در دیگر شهرهای کلمبیا از جمله کالی، مدلین و بارانکیلا برگزار گردید.

اعتراضات ضد دولتی کلمبیا 21 نوامبر سال 2019 میلادی پس از آن شروع شد که ایوان دوکو، رئیس جمهور این کشور در بحبوحه حضور شدید نیروهای امنیتی در خیابان های سراسر این کشور، اصلاحاتی را در سیاست هایش و همچنین در مورد حقوق بازنشستگی اعلام نمود.

معترضان خواهان افزایش حقوق، ایجاد فرصت های شغلی بیشتر و اختصاص بودجه بیشتر برای آموزش دولتی هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 753

به "شب ناآرام کلمبیا؛ 4 کشته و 500 زخمی در دور جدید اعتراضات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شب ناآرام کلمبیا؛ 4 کشته و 500 زخمی در دور جدید اعتراضات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید