سفر سناتورهای آمریکایی به تایوان با یک هواپیمای نظامی ، اهدا واکسن کرونا

به گزارش مرد کوچک، یک هیأت متشکل از سه سناتور آمریکایی امروز صبح (یکشنبه) در بدو ورود به تایوان اعلام نمود که واشنگتن قرار است 750 هزار دوز واکسن کروناویروس به هم پیمان خود اهدا کند.

سفر سناتورهای آمریکایی به تایوان با یک هواپیمای نظامی ، اهدا واکسن کرونا

تامی داکوورث، کریستوفر کونز و دن سالیوان، دو سناتور دموکرات و یک سناتور جمهوری خواه آمریکایی امروز صبح با یک هواپیمای نظامی آمریکایی وارد تایوان شدند.

تامی داکوورث در بدو ورود بیان کرد: ما به عنوان دوست اینجا هستیم چراکه می دانیم درحال حاضر تایوان با مشکلاتی روبرو است و حضور ما از هر دو حزب نشان دهنده اهمیت این سفر است.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، هفته گذشته بیان کرد که واشنگتن میخواهد 25 میلیون دوز واکسن کروناویروس به وسیله برنامه بین المللی کوواکس به کشورهایی که به واکسن احتیاج دارند، اهدا کند.

برای آمریکا امری غیرمعمول است که با یک هواپیمای نظامی مقامات را به تایوان بفرستد. چین، تایوان را یکی از استان های خود می داند و تهدید می نماید در صورت اعلام رسمی استقلال یا مداخله خارجی، از زور استفاده خواهد نمود.

آمریکا از سال 1979 روابط دیپلماتیک خود را با تایوان قطع کرد تا پکن را به عنوان تنها نماینده رسمی چین بشناسد، ولیکن آمریکا همچنان قدرتمندترین متحد تایوان و تامین کننده شماره یک سلاح این جزیره باقی مانده است.ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 8 تیر 1400 بروزرسانی: 8 تیر 1400 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 1648

به "سفر سناتورهای آمریکایی به تایوان با یک هواپیمای نظامی ، اهدا واکسن کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر سناتورهای آمریکایی به تایوان با یک هواپیمای نظامی ، اهدا واکسن کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید