رهبر کره شمالی خط مشی سیاست خارجی کشورش را تعیین کرد

به گزارش مرد کوچک، کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در نشست امروز چهارشنبه حزب کارگران کشورش، خط مشی کلی کشورش از جمله در زمینه سیاست خارجی را معین کرد.

رهبر کره شمالی خط مشی سیاست خارجی کشورش را تعیین کرد

کیم در روز دوم نشست عمومی هشتمین کمیته مرکزی حزب کارگران کره شاقتصادی که از روز سه شنبه آغاز شده است شرکت کرد و گزارش هایی در مورد مسائل اقتصادی داخلی و سایر امور خارجی از جمله روابط با کره جنوبی ارائه کرد.

کیم که اواخر دی ماه سال جاری در ششمین روز کنگره حزب کارگران کره شاقتصادی به عنوان دبیرکل حزب حاکم بر کشور انتخاب شده بود در نشست امروز وظایف مبارزاتی ارتش خلق و صنایع نظامی کشور را در راستای اجرای تصمیمات تعیین شده توسط هشتمین کنگره حزب تعیین کرد.

در کنگره حزب که اواخر دی ماه برگزار گشت کیم قول داد توانایی های هسته ای کشورش را پیش ببرد و ایالات متحده را بزرگترین دشمن خود خواند و گفت هرگونه تغییر در روابط بین دو کره به نگرش آینده کره جنوبی بستگی دارد. وی همچنین پس از انتقاد نسبت به عدم موفقیت در اقدامات قبلی توسعه، برنامه پنج ساله توسعه اقتصادی کشورش را اعلام نمود.

کیم در نشست امروز وظایف بخش های مختلف از جمله اقتصاد و فرهنگ را تشریح کرد و خواستار تقویت نقش ارگان های دولتی برای هدایت اقتصادی شد.

او همچنین وظایفی را برای بخش ماهیگیری کره شاقتصادی پیش بینی کرد تا از طریق ماهیگیری و پرورش آبزیان، محصولات دریایی بیشتری در اختیار مردم قرار گیرد.

جلسه عمومی کمیته مرکزی حزب حاکم کره شاقتصادی معمولاً حداقل سالی یک بار برای تصمیم گیری در مورد خط مشی اصلی، تغییرات جدید سازمان و سایر موضوعات مهم برگزار می شود. جلسه این هفته پس از برگزاری اولین جلسه عمومی کمیته ماه گذشته در جریان کنگره حزب، دومین جلسه از نوع خود در سال جاری است.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 28 اسفند 1399 بروزرسانی: 28 اسفند 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 1470

به "رهبر کره شمالی خط مشی سیاست خارجی کشورش را تعیین کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رهبر کره شمالی خط مشی سیاست خارجی کشورش را تعیین کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید