رشد ترانزیت بین بنادر ایران و کشور هایی محصور در خشکی با توسعه خطوط ریلی

به گزارش مرد کوچک، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ایجاد دسترسی ریلی به کشور هایی که فاقد دسترسی دریایی هستند، می تواند کمک شایانی به توسعه ترانزیت از بنادر کشورمان به آن کشور ها کند.

رشد ترانزیت بین بنادر ایران و کشور هایی محصور در خشکی با توسعه خطوط ریلی

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد بیان کرد: ایجاد ظرفیت های جدید در حوزه های مختلف حمل ونقل، موجب افزایش مزیت های کشور در زمینه توسعه ترانزیت خواهد شد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: با توجه به اینکه عمده زیرساخت های موجود حمل ونقلی کشور در حوزه جاده ای است، دسترسی ریلی به کشور هایی که فاقد دسترسی دریایی هستند، می تواند کمک شایانی به توسعه ترانزیت از بنادر کشورمان به آن کشور ها کند.

وی با بیان اینکه افغانستان از جمله کشور هایی است که زمینه های قابل توجهی برای واردات، صادرات و ترانزیت کالا دارد، شرح داد: بدون تردید، اتصال ریلی بندر چابهار به افغانستان می تواند نقش موثری در توسعه ترانزیت، بهبود کیفیت جابه جایی کالا، افزایش رقابت پذیری، کاهش هزینه ها و به تبع آن افزایش بهره وری ایفا کند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اهمیت پروژه ریلی خواف - هرات در افزایش ظرفیت بنادر جنوبی کشور، گفت: با تکمیل راه آهن خواف - هرات و متعاقب آن اتصال راه آهن به بندر چابهار، شاهد تحولی جدی در زمینه ترانزیت کالا به افغانستان از طریق بندر چابهار خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 آذر 1399 بروزرسانی: 10 آذر 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 1258

به "رشد ترانزیت بین بنادر ایران و کشور هایی محصور در خشکی با توسعه خطوط ریلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد ترانزیت بین بنادر ایران و کشور هایی محصور در خشکی با توسعه خطوط ریلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید