رایزنی سفیر ایران با وزیر خارجه کرواسی درباره مناسبات دوجانبه و تحولات مرتبط با برجام

به گزارش مرد کوچک، در ملاقات سفیر ایران در زاگرب با وزیر خارجه کرواسی ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه و تحولات مرتبط با برجام مورد بحث و گفت وگو نهاده شد.

رایزنی سفیر ایران با وزیر خارجه کرواسی درباره مناسبات دوجانبه و تحولات مرتبط با برجام

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، پرویز اسماعیلی سفیر جمهوری اسلامی ایران در کرواسی صبح امروز (دوشنبه) نهم تیرماه 1399 با گوردان گرلیچ رادمان وزیر امور خارجه و اروپایی کرواسی ملاقات و در مورد آخرین شرایط روابط تهران - زاگرب گفت وگو کرد.

در این ملاقات مهمترین موضوعات مربوط به روابط دوجانبه ایران و کرواسی در ابعاد سیاسی، مالی و فرهنگی مورد بحث و آنالیز نهاده شد.

تحولات مربوط به ریاست دوره ای کرواسی در اتحادیه اروپا، بحران ناشی از ویروس کرونا و لزوم یکپارچگی جهانی و انتقال تجربه کشورها برای مقابله با آن، تقویت چندجانبه گرایی، همکاری های منطقه ای و بین المللی، برجام و لزوم اجرای کامل تعهدات اتحادیه اروپا به عنوان طرف اصلی برجام از مباحث دیگر این جلسه بود.

در این ملاقات طرفین با اشاره به اشتراکات فرهنگی دو ملت، روابط بسیار خوب سیاسی و توافقنامه های متعدد و متنوع، بر علاقه مندی و لزوم توسعه همکاری ها با استفاده از فرصت ها و ظرفیت های فراوان تاکید کردند.

در همین خصوص نیز پرویز اسماعیلی در توئیتی درباره این ملاقات نوشت: جلسه بسیار خوبی با دکتر گوردان گرلیچ رادمان وزیر امور خارجه و اروپایی کرواسی داشتم.روابط خوب ⁧‫ایران‬⁩ و کرواسی‬⁩ بر پایه ریشه های فرهنگی مشترک و دوستی دو ملت در شرایط سخت، راسخ خواهد ماند.

وظیفه ما بهره مندی از ظرفیتهای عظیم همکاری مالی، در جهت منافع دو ملت است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 1065

به "رایزنی سفیر ایران با وزیر خارجه کرواسی درباره مناسبات دوجانبه و تحولات مرتبط با برجام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی سفیر ایران با وزیر خارجه کرواسی درباره مناسبات دوجانبه و تحولات مرتبط با برجام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید