درخواست پمپئو از عراق درباره سفارت آمریکا

به گزارش مرد کوچک، ایرنا نوشت: وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه گفت که ایالت متحده راضی است که عراق اقدامات بیشتری برای حفاظت از سفارت آمریکا در بغداد انجام داده است.

درخواست پمپئو از عراق درباره سفارت آمریکا

به گزارش رویترز، مایک پمپئو در کنفرانس خبری به رغم اعلام خشنودی واشنگتن از اقدامات عراق برای حفاظت بیشتر از سفارت آمریکا در بغداد، در خصوص تصمیم واشنگتن برای بستن سفارت سخنی نگفت.

پمپئو گفت: ما خوشحالیم که عراقی ها کوشش بیشتری برای تأمین خفظ امنیت نیروهای ما در آنجا انجام می دهند.

وزیر امور خارجه آمریکا بدون پاسخ دقیق به پرسش یک خبرنگار در خصوص تصمیمات آمریکا برای بستن سفارت خود در بغداد گفت که آتش بس شبه نظامیان مشکوک به نظر می رسد.

پمپئو در ادامه مدعی شد که یک گروه شبه نظامی اکنون قول داد، حقوق ملت عراق را نقض نکند و دیپلمات های آمریکایی را که برای یاری به مردم این کشور حضور دارند،مورد هدف قرار دهند.

سخنگوی کتائب حزب الله روز یکشنبه گفت که حملات موشکی به نیروهای ایالات متحده را به حالت تعلیق درآورده اند به شرط آن که دولت عراق یک جدول زمانی بندی شده برای عقب نشینی نیروهای آمریکایی ارائه دهد.

در 20 آگوست (30 مرداد)، الکاظمی در راس هیاتی برای گفت و گو با مقامات آمریکایی به واشنگتن رفت.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در حاشیه ملاقات خود با الکاظمی گفت، در این جلسات توافق شد که واشنگتن ظرف 3 سال نیروهای خود را از عراق خارج کند.

الکاظمی در خصوص تعطیلی سفارت واشنگتن دربغداد گفت: ما دلخوری و نگرانی آمریکا را در رابطه با امنیت نماینده های دیپلماتیک به سبب موشک های بی هدف دریافت نموده ایم.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 29 آبان 1399 بروزرسانی: 29 آبان 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 1236

به "درخواست پمپئو از عراق درباره سفارت آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست پمپئو از عراق درباره سفارت آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید