دادگاه قاتل جورج فلوید در ایالت مینه سوتا در آمریکا آغاز شد

به گزارش مرد کوچک، به گزارش خبرنگاران، دادگاه رسیدگی به اتهامات دریک شووین (Derek Chauvin) پلیس آمریکاییِ عامل قتل جورج فلوید هم اکنون آغاز شد.

دادگاه قاتل جورج فلوید در ایالت مینه سوتا در آمریکا آغاز شد

شبکه تلویزیونی اسپوتنیک که به صورت زنده در حال پخش دادگاه مذکور است، در این باره بیان نمود: دادگاه در مرکز شهر مینیاپولیس واقع در ایالت مینه سوتا در آمریکا در حال برگزاری است و احتمال دارد در جلسات آینده نیز ادامه یابد.

این در حالیست که قرار بود جلسه این دادگاه دیروز دوشنبه برگزار شود؛ دلیل به تعویق افتادن این دادگاه آن است که ممکن است دادگاه تجدیدنظر اتهام جدیدی مبنی بر قتل درجه 3 را هم به پرونده دریک شووین اضافه کند.

گزارش ها در این باره حاکیست: چندین چهار راه منتهی به محل دادگاه توسط نیروهای امنیتی، پلیس و گارد ملی آمریکا مسدود شده است.

دریک شووین که پس از این واقعه از نیروی پلیس اخراج شد، نخستین افسر پلیس سفیدپوست در تاریخ مینیاپولیس است که به علت کُشتن یک مرد سیاه پوست دادگاهی می شود.

او با اتهام قتل درجه دو - غیرعمد- روبروست و در صورت گناهکار شناخته شدن حداکثر به تحمل 40 سال زندان محکوم خواهد شد.

دادستان ها سال گذشته ابتدا او را به قتل درجه سه که مجازات سبک تری دارد متهم کردند؛ اما دادگاه در ابتدا آن را رد کرد، لیکن اکنون دادستان ها با ارائه خواسته خود به دادگاه تجدیدنظر، امیدوارند که این اتهام را دوباره به پرونده دریک شووین اضافه کنند تا بلکه شانس بیشتری در دادگاه داشته باشند.

کارشناسان حقوقی هم می گویند دادستان ها برای به اثبات رساندن قتل درجه سوم در دادگاه کار راحت تری خواهند داشت.

آن طور که گزارش شده بود، حدود 370 شاهد ممکن است به دادگاه احضار شوند.

تخمین زده می شود که هر ساله نزدیک به 1200 نفر در آمریکا توسط ماموران پلیس کشته می شوند؛ اما حدود 99 درصد از این موارد ماموران به هیچ جُرمی متهم نمی شوند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 فروردین 1400 بروزرسانی: 14 فروردین 1400 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 1503

به "دادگاه قاتل جورج فلوید در ایالت مینه سوتا در آمریکا آغاز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دادگاه قاتل جورج فلوید در ایالت مینه سوتا در آمریکا آغاز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید