خنثی سازی عملیات بمب گذاری در مالزی، 14 فرد مرتبط با داعش بازداشت شدند

به گزارش مرد کوچک، مقام های مالزی اعلام کردند که یک توطئه بمبگذاری علیه افسران عالی رتبه این کشور را خنثی و در این رابطه 14 نفر که مظنون به همکاری با داعش بوده اند، بازداشت نموده اند.

خنثی سازی عملیات بمب گذاری در مالزی، 14 فرد مرتبط با داعش بازداشت شدند

با تور مالزی ارزان از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، مقام های رسمی مالزی تاکید کردند: در جریان عملیات پلیس که یک هفته به طول انجامیده است، 14 مظنون به همکاری با گروه تروریستی داعش بازداشت شده اند. این افراد مظنون شامل یک عضو ارشد داعش بوده که ظاهرا مسئول اجیر کردن نیرو برای داعش بوده است.

پلیس مالزی در جریان این عملیات پیروز به خنثی کردن توطئه بمبگذاری علیه افسران ارشد پلیس شده است. سازمان های امنیتی مالزی در حال مقابله با گسترش داعش در این کشور هستند.

چند ماه قبل مقامهای رسمی مالزی بیان کردند که حدود 60 نفر از اتباع این کشور به گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه پیوسته اند.

پلیس مالزی بیان کرد: فرد 49 ساله ای که از اعضای ارشد داعش بوده در شمال مالزی بازداشت شده و وی ظاهراً یکی از نیروهای فعال برای اجیر کردن تروریست های جدید و اعزام آنها به سوریه بوده است.

یک زن 43 ساله نیز که قصد سفر به فیلیپین و پیوستن به گروه ابوسیاف را داشته، توسط نیروهای امنیتی مالزی دستگیر شده است.

12 نفر دیگر نیز در مناطق مختلف مالزی از جمله شهر کوالالامپور پایتخت این کشور بازداشت شده اند. 14 فرد بازداشت شده بین 20 تا 49 سال سن دارند.

پلیس هویت هیچ یک از افراد بازداشت شده را اعلام ننموده است.

احمد زاهد حمیدی معاون نخست وزیر مالزی نیز پیش از این گفته بود که پلیس توطئه داعش برای ربودن نجیب رزاق نخست وزیر و سایر وزرا را طی سال گذشته خنثی نموده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 23 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 469

به "خنثی سازی عملیات بمب گذاری در مالزی، 14 فرد مرتبط با داعش بازداشت شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خنثی سازی عملیات بمب گذاری در مالزی، 14 فرد مرتبط با داعش بازداشت شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید