خبرنگاران چین واکسن کرونا به پاکستان می دهد

به گزارش مرد کوچک، اسلام آباد - خبرنگاران - یک شبکه خبری پاکستان مدعی فراوری واکسن کرونا توسط چین شد و گفت: پاکستان اولین کشوری خواهد بود که واکسن چینی را آزمایش خواهد نمود.

خبرنگاران چین واکسن کرونا به پاکستان می دهد

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

سعدیه افضال مجری برنامه شبکه خبری 92، چهارشنبه شب در اسلام آباد مدعی شد که واکسن ضد ویروس کووید-19 در چین فراوری شده و این کشور تصمیم دارد این واکسن را به عنوان اولین کشور به پاکستان ارسال کند.

وی گفت: چین طی 3 ماه آینده آزمایش واکسن فراوریی خود را در پاکستان به اجرا خواهد گذاشت. این گزارشگر پاکستانی گفت که دنیا همچنان با تبعات ویرانگر ویروس کرونا روبرو است و در این حالت دریافت واکسن از چین افتخار بزرگی برای پاکستان به شمار می رود.

سرلشکر عامر اکرام رییس موسسه ملی سلامت پاکستان نیز طی گفت وگو در برنامه شبکه 92 اعلام نمود: چین مرحله آزمایشی واکسن کرونا را کلید زده و انتظار می رود اجرای واکسن چینی کرونا ظرف 3 ماه آینده در پاکستان راه اندازی گردد.

وی اضافه کرد: دولت چین و سفارت این کشور در پاکستان همکاری موثری با مقامات پاکستانی برای در اختیار گذاشتن اطلاعات درباره ویروس کرونا و تامین مقدمات آزمایش واکسن این ویروس در پاکستان داشته اند.

این مقام پاکستانی در عین حال گفت: واکسن اختراعی چین احتیاج به کسب مجوز از نهادهای پاکستانی از جمله اداره نظارت و تنظیم مقررات دارویی این کشور دارد و البته ما در اسرع وقت به این مسائل رسیدگی می کنیم.

آخرین شرایط شیوع کرونا در پاکستان

شمار مبتلایان به ویروس کووید-19 در شهرهای مختلف پاکستان از مرز 10 هزار نفر فراتر رفته و دست کم 212 نفر نیز بر اثر این ویروس جان خود را از دست دادند.

ستاد عملیات و مدیریت مبارزه با کرونا در پاکستان روز چهارشنبه اعلام نمود: تا به امروز 10 هزار و 76 نفر به ویروس کرونا مبتلا شده و 212 نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

پیش تر مقامات وزارت بهداشت پاکستان 58 درصد عامل شیوع کرونا را انتقال آن از یک فرد به فرد دیگر و 42 درصد دیگر را آلودگی اتباع پاکستانی که از خارج برگشته بودند، اعلام نمودند.

دولت پاکستان به اطلاع دیوان عالی این کشور رساند که هرچند میزان افزایش مبتلایان به کرونا در پاکستان در مقایسه با سایر کشورها نسبتاً کم است اما احتمال افزایش بیماران به 50 هزار نفر تا آخر ماه آوریل (11 اردیبهشت) وجود دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 969

به "خبرنگاران چین واکسن کرونا به پاکستان می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران چین واکسن کرونا به پاکستان می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید