خبرنگاران پایش جسمی 75 شهروند آستارا برای سنجش سلامت عمومی

به گزارش مرد کوچک، آستارا - خبرنگاران - مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا از پایش ایمنی جسمانی 75 نفر از شهروندان تحت پوشش مراکز بهداشتی نقاط مختلف این شهرستان، برای بررسی شرایط سلامت عمومی در مقابله با بیماری کرونا خبر داد.

خبرنگاران پایش جسمی 75 شهروند آستارا برای سنجش سلامت عمومی

نظام عباسی روز جمعه در شبکه بهداشت و درمان آستارا اظهار کرد: در این طرح تحقیقاتی 75 فرد به صورت رندوم یا اتفاقی انتخاب شده اند تا مقاومت بدن آنها در مقابل ویروس کرونا از طریق آزمایش ارزیابی شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا گفت: در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، 2 واحد کله پزی و عرضه کننده چای و کباب در شهر آستارا که بدون توجه به اخطار ستاد ملی مقابله با کرونا فعالیت می کردند، روز گذشته پلمب شد.

وی ادامه داد: همکاری مردم در شهرها و روستاها با خانه نشینی و کاهش تردد در بیرون همچنان باید ادامه داشته باشد و هنوز در شرایط مدیریت بیماری کرونا هستیم.

ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس ها است و از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می شود و در معمولی ترین حالت، باعث سرماخوردگی می شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان سارس می شود که نشانه های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

این ویروس که این روزها نه تنها کشور ما بلکه بیش از 200 کشور دنیا را درگیر کرده، از همان روزهای نخست گیلان را هم به شدت متاثر کرد و این خطه از جمله کانون های این بحران در کشور بود که از این محل هم خسارتهای سنگینی به آن و نیز اقشار آسیب پذیر و مشاغل مختلف وارد شد.

بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده و دارای یک بیمارستان 132 تختخوابی و 6 مرکز بهداشت است.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 941

به "خبرنگاران پایش جسمی 75 شهروند آستارا برای سنجش سلامت عمومی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پایش جسمی 75 شهروند آستارا برای سنجش سلامت عمومی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید