خبرنگاران شماری از بازاریان مجتمع های تجاری گناوه خواهان بازگشایی مغازه ها شدند

به گزارش مرد کوچک، گناوه - خبرنگاران - شماری از مغازه داران 2 مجتمع تجاری گناوه خواهان بازگشایی صنوف خود با رعایت پروتکل های بهداشتی شدند و آمادگی خود را در این زمینه اعلام کردند.

خبرنگاران شماری از بازاریان مجتمع های تجاری گناوه خواهان بازگشایی مغازه ها شدند

بازاریان مجتمع تجاری گناوه که با تعطیل کردن مغازه های خود سهمی مهم درپیشگیری از شیوع ویروس بیماری کرونا در استان بوشهر و این شهرستان ایفا و با این اقدام از یک فاجعه و خطر عظیم بر سلامت مردم این منطقه جلوگیری کردند، پس از 2 ماه باتوجه به زمزمه هایی که در زمینه شروع فعالیت این صنوف از 30 فروردین شنیده می گردد، شماری از آنان آمادگی خود را برای بازگشایی محل کسب و کار با رعایت پروتکل های بهداشتی و هرگونه همکاری با ستاد مبارزه با کرونا ابراز داشتند.

کسبه و بازاریان تجاری گناوه که تعطیلات نوروز بهترین برهه زمانی برای درآمدزایی و امرار معاش آنان بود از مادیات و منافع شخصی خود گذشتند و با تعطیلی مغازه های خود حس نوع دوستی خود را در این برهه که سلامت مردم به خطر افتاده به نمایش گذاشتند و این حرکت الگویی برای دیگر بازارهای کشور شد.

بندرگناوه که به عنوان یکی از مبادی ورودی اصلی کشور به دنیا خارج و محل تجمع انبوه هم میهنان بویژه در تعطیلات نوروز بشمار می آید، بازار تجاری آن در صورتیکه باز بود، می توانست به عنوان کانون و یکی از آسیب پذترین نقاط برای شیوع ویروس کرونا شناخته گردد.

در صورتیکه بازارایان گناوه ای چنین حرکتی را انجام نمی دادند نه تنها این شهرستان بلکه استان بوشهر با یک فاجعه عظیم مانند شهرهای شمالی کشور روبرو می شد.

تعطیلی بازار تجاری بندرگناوه باعث شد تا تحسین مردم و مسئولان و جامعه پزشکی را در سطح کشور به دنبال داشته باشد و این اقدام آنان را یکی از دلایل اصلی انتشار نیافتن ویروس در شهرهای استان بوشهر می دانند.

این اعلام آمادگی شماری از مغازه داران واکنش و بازتاب در بین مردم این بندر داشته و عمده آنان باتوجه به درگیربودن منطقه با بیماری کرونا بر تداوم تعطیلی تاکید و اظهار داشتند: در صورتیکه بازار تجاری این بندر بازگشایی گردد شاهد ورود مسافران بی شمار به این شهر خواهیم بود که پیامد آن ناگوار و باعث دامنه دارتر شدن شیوع این ویروس و به مخاطره افتادن سلامت جامعه خواهد شد.

تعدادی از مغازه داران پاساژ زیتون بندرگناوه گفتند: با رعایت و اجرای کامل پروتکل های بهداشتی، آمادگی برای بازگشایی مغازه های خود را داریم و از ستاد مقابله با کرونا خواستند شعبه ای تحت عنوان مدافعان سلامت در بازار برای نظارت بر عملکرد مغازه داران مستقر گردد.

آنان اضافه نمودند: در روزهای شروعین مغازه ها حاضریم در یک شیفت و تنها از ساعت 8 صبح تا 2 بعد از ظهر فعالیت کنیم.

جمعی از کاسبان پاساژ کورش گناوه نیز آمادگی خود را برای بازگشایی مغازه ها طبق رعایت پروتکل های بهداشتی به عنوان یک الگو با همکاری مدافعان و حافظان سلامت اعلام کردند.

صاحبان این پاساژ پیشنهادهای خود را در با در نظرگرفتن چندین گزینه ابراز کردند.

آنان اظهارداشتند: باتوجه به اینکه مجتمع دارای درهای ورودی قابل کنترل است، همه ورودیها بجز یک راستا را مسدود خواهند کرد.

ورودی پاساژ با موکت آغشته به موادضدعفونی نماینده و وایتکس پوشیده، استفاده از ماسک و دستکش، عایق کاری ورودی هر مغازه با پلاستیک، استقرار یک نفر به عنوان مدافع سلامت در ورودی جهت کنترل و اجازه ندان به مشتریان فاقد ماسک و دستکش، ضدعفونی کردن مشتریان و پرهیز از تجمع از عمده پیشنهادهای کسبه این مجتمع به مسئولان شهرستان است.

آنان همچنین تاکید کردند که دیگر نکات و مواردی که مدافعان سلامت پیشنهاد دهند خواهند پذیرفت.

رئیس اتاق اصناف گناوه گفت: براساس مصوبه این اتاق، تعطیلی بازار تجاری و قدیم این بندر برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی که از قبل فروردین 99 شروع شد، تا 30 فروردین ماه جاری ادامه دارد.

سیدفخرالدین حسینی اضافه نمود: بقیه صنف ها طبق دستورالعمل ابلاغی از 23 فروردین به شرطی که کد سلامت را از درگاه وزارت بهداشت دریافت نمایند، مجاز به فعالیت شدند.

وی بیان نمود: در زمینه بازگشایی مجتمع تجاری این بندر هنوز تصمیمی اتخاذ نشده و پس از برگزاری نشست با مسئولان مربوطه در روز آدینه هفته جاری تصمیم نهایی اتخاذ خواهد شد.

رئیس اتاق اصناف گناوه گفت: برای حفظ سلامتی بازاریان و شهروندان بازگشایی مجتمع تجاری این بندر در این برهه مناسب نیست و تداوم تعطیلی یاری شایانی به کادر درمانی برای شکست و مهار کرونا خواهد نمود.

وی بیان نمود: عمده بازاریان مستقر در مجتمع تجاری خواستار تعطیلی مغازه های خود هستند و به هیچ وجه تمایلی به بازگشایی در شرایط کنونی ندارند.

بازار تجاری گناوه از بازارهای معروف و پر مشتری از نقاط مختلف کشور و یکی از نقاط گردشگرپذیر استان بوشهر است.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 938

به "خبرنگاران شماری از بازاریان مجتمع های تجاری گناوه خواهان بازگشایی مغازه ها شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شماری از بازاریان مجتمع های تجاری گناوه خواهان بازگشایی مغازه ها شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید