خبرنگاران درجاسازی منازل زلزله زده مسجدسلیمان تا آخر سال جاری به اتمام می رسد

به گزارش مرد کوچک، اهواز - خبرنگاران - مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان با اشاره به اینکه بخش عمده درجاسازی منازل زلزله زده مسجدسلیمان اجرا شده است گفت: پیش بینی می گردد تا انتها سال جاری این کار به طور کامل به انتها برسد.

خبرنگاران درجاسازی منازل زلزله زده مسجدسلیمان تا آخر سال جاری به اتمام می رسد

امید بن عباس روز یکشنبه در حاشیه بازدید از مناطق در معرض خطر مسجدسلیمان در جمع خبرنگاران گفت: امروز از نقاط پر خطر شهرستان مسجدسلیمان، مناطق خسارت دیده ناشی از زلزله سال گذشته ، منازل در حال بازسازی در این شهرستان بازدید به عمل آمد.

وی اضافه نمود: خوشبختانه منازلی که احتیاج به تعمیر داشتند به اتمام رسیده و در بخش روستایی و شهر گلگیر نیز بازسازی ها با پیشرفت فیزیکی 80 درصد پیشرفت داشته اند که آن ها را نیز طی ماه های آینده می توانیم به بهره برداری برسانیم.

وی اضافه نمود: 600 واحد در شهر مسجدسلیمان به صورت درجا سازی صورت گرفته که در حال احداث هستند از این تعداد 150 واحد تکمیل شده و 200 واحد دیگر نیز به مرحله نازک کاری رسیده که امیدواریم ماه آینده به بهره برداری برسند.

مدیر کل مدیریت بحران استان خوزستان اعلام کرد: ستاد بازسازی در شهر مسجدسلیمان احداث 540 واحد در شهرک امام رضا(ع) را پس از وقوع زلزله شروع کرد که زیرساخت های لازم از قبیل آب و برق برای این شهرک تامین شده و الان نیز پیگیر هستیم تا سایر دستگاه های خدمت رسان پای کار بیاییند و خدمات مورد احتیاج را ارایه دهند.

وی در مورد سرعت منازل در حال احداث گفت: بخشی از سرعت احداث به منابع اقتصادی بستگی دارد و در حال حاضر که شرایط اقتصادی کشور با مشکلاتی رو به رو است، تسریع در این فرایند، کار ساده و آسانی نیست.

بن عباس شرح داد:در منطقه ای مانند شهرک امام رضا(ع) که تازه تاسیس است انجام فاز مطالعاتی و ایجاد زیرساخت های لازم آن مثل آب، برق، فاضلاب، گاز، مخابرات و... با وجود کمبود اعتبارات فعلی کار ساده ای نیست و احتیاجمند زمان بیشتری است.

وی ادامه داد: البته با پیگیری های استاندار خوزستان و جدیت مسئولان در چند ماه اخیر سرعت پیشرفت کار خوب بوده و الان شهرک امام رضا (ع) وارد مرحله ساخت و ساز شده است و اقدامات مقدماتی را پشت سر گذاشته است.

مدیر کل مدیریت بحران استان خوزستان بر انجام اقدامات پیشگیرانه تاکید نمود و ادامه داد: هنر ما در انجام رفتارهای پیشگیرانه است تا زمان هایی که با بلایای طبیعی رو به رو می شویم شاهد خسارت های جانی و اقتصادی کمتری باشیم.

وی با بیان اینکه در مقابله با بلایای طبیعی اصل موضوع رفتارهای پیشگیرانه است بیان کرد: هنگام وقوع بلایای طبیعی با رفتارهای پیشگیرانه می توان شاهد خسارت های اقتصادی و جانی کمتری بود، درواقع پیشگیری مساله ای است که جزو وظایف ما است و قطعا هم در این راستا پیگیری های لازم را انجام خواهیم داد.

بن عباس خاطر نشان کرد: ما باید از گذشته درس بگیریم و نقصان های موجود را جبران کنیم تا بتوانیم راستا جدیدی را با اقدامات اصلاحی طراحی کنیم و بر اساس آن گام برداریم.

وی اعلام کرد: اصل کار در شهرستان صورت می پذیرد و هرچقدر که مسئولان و مدیران شهرستان همت بیشتری به خرج دهند سایر مجموعه های پشتیبانی هم حمایت می نمایند و باعث می گردد سرعت انجام کارها افزایش پیدا کند.

مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان در مورد شرایط ساختمان تامین اجتماعی شهرستان مسجدسلیمان یادآور شد: این شعبه تا 15 مرداد به محل جدید به صورت موقت منتقل می گردد و برای ساختمان فعلی که خساراتی هم در زلزله سال گذشته متحمل شده تا نیمه مرداد برای مقاوم سازی و یا تخریب و ساخت مجدد آن، بر اساس نظر شرکت های مشاور تصمیم گیری خواهد شد و اقدامات بعدی انجام می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 21 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 1095

به "خبرنگاران درجاسازی منازل زلزله زده مسجدسلیمان تا آخر سال جاری به اتمام می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران درجاسازی منازل زلزله زده مسجدسلیمان تا آخر سال جاری به اتمام می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید