جریان های اصیل دانشجویی حضور مسئولانه خود را صرف تحقق عدالت اجتماعی کرده اند

به گزارش مرد کوچک، وزیر علوم در پیامی با گرامیداشت روز دانشجو گفت: جریان های اصیل دانشجویی حضور و تکاپوی مسئولانه خود را مصروف تحقق عدالت اجتماعی و نیل به توسعه علمی پایدار و همه جانبه کرده اند.

جریان های اصیل دانشجویی حضور مسئولانه خود را صرف تحقق عدالت اجتماعی کرده اند

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران به نقل از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، منصور غلامی، وزیر علوم به مناسبت گرامیداشت 16 آذر و روز دانشجو، پیام تبریکی را صادر کرد.

متن کامل پیام غلامی به شرح زیر است:

فرا رسیدن سالروز شانزدهم آذر، روز دانشجو که تجلی و تداعی گر رشادت و نقش آفرینی ممتاز دانشجویان است به دانشگاهیان سرافراز، به ویژه دانشجویان بصیر و آگاه تبریک میگویم. بی تردید جامعه دانشگاهی همواره آرمان گرایی و استکبارستیزی را فریاد زده؛ عالمان و عموم جامعه دانشجویان را طلایه داران آزادی خواهی و عدالت طلبی دانسته و شور و اشتیاق عالمانه، مشفقانه، جهادی و ظلم ستیز شأن را تحسین و آفرین گفته اند. تلاش و مساعی جریان دانشجویی را نمی توان به ساحت محدود سیاست فروکاست چرا که در عرصه های علمی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی نیز اعتلا، آبادانی و استقلال ایران اسلامی را سرلوحه تلاش خود قرار داده است.

جریان های اصیل دانشجویی حضور و تکاپوی مسئولانه خود را مصروف تحقق عدالت اجتماعی و نیل به توسعه علمی پایدار و همه جانبه نموده اند، چون پیش گامی در عرصه تلاش مجاهدانه و حرکت برای تحقق چشم انداز های علمی و اقتصادی مورد اهتمام جریان دانشجویی کشور است. مجموعه نظام جمهوری اسلامی به آینده این جریان امیدوار و درخشش و پیشرفت فردای کشور را در گرو وجود دانشجویان فعال، نوآور و بالنده ای می داند که سرمایه های انسانی و موتور محرکه توسعه هر کشور می باشند و در این راستا فهم شرایط زمانه و درک فراز و فرود هایی که ایران عزیز در چند دهه معاصر از سر گذرانده، موجد بینش و تعمیق آگاهی تاریخی است که می تواند هویت بخش و امید آفرین باشد.

پر پیدا است که آرمان خواهی و استکبار ستیزی دانشجویان که ریشه در 16 آذر دارد بخشی از داشته ها وسرمایه معنوی دانشگاه می باشد که در مقاطع مختلف نقش خود را ایفا نموده است. وظیفه خود می دانیم این روز را گرامی بداریم و درود و سلام خود را نثار روح و روان شهیدان به خون خفته 16 آذر 1332، آقایان بزرگ نیا، قندچی وشریعت رضوی کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 624

به "جریان های اصیل دانشجویی حضور مسئولانه خود را صرف تحقق عدالت اجتماعی کرده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جریان های اصیل دانشجویی حضور مسئولانه خود را صرف تحقق عدالت اجتماعی کرده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید