جریان هایی که در شرایط کرونایی گروکشی سیاسی می کنند، در بین مردم جایی ندارند

به گزارش مرد کوچک، یک عضو فراکسیون امید مجلس گفت: فکر می کنم که بیماری کرونا، سیاست گذاری احزاب و جریان ها را تغییر داده و شعار بیشتر جریان های سیاسی به سمت رفع مسائل اقتصادی و تقویت زیرساخت های بهداشتی و درمانی رفته است.

جریان هایی که در شرایط کرونایی گروکشی سیاسی می کنند، در بین مردم جایی ندارند

جلال محمودزاده در گفت وگو با خبرنگاران، در مورد تأثیرات کرونا به فضای سیاسی کشور گفت: دستگاه های اجرایی ما آمادگی مواجهه با ویروس کرونا را نداشتند. یکی از درس هایی که می توانیم از کرونا بگیریم این است که بفهمیم در مدیریت حوادث غیرمنتظره ضعیف عمل می کنیم. ما از خلال کرونا، متوجه شدیم که به راحتی نمی توانیم یک بیماری همه گیر را مدیریت کنیم. پس قبل از هر چیز باید ستاد مبارزه با بحران خود را تقویت کنیم.

کننده مردم مهاباد در مجلس با بیان اینکه کرونا، نشان داد که برنامه ریزی و سیاست های دولت ضعیف بوده است. گفت: دولت، کرونا را صرفا یک بیماری می شناخت و اثرات اقتصادی و اجتماعی آن را پیش بینی نمی کرد. می توان گفت که آثار اقتصادی کرونا کمتر از خود کرونا تأثیر نخواهد گذاشت. در نتیجه، باید نگاه ژرف تری به بحران داشته باشیم. از طرف دیگر تجربه کرونا در ایران نشان می دهد که دولت توانایی اقتصادی حداکثری برای پوشش همه مردم را ندارد. در بحران کرونا، خیریه ها و سازمان های مردم نهاد به کمک دولت آمدند و مشکل مردم را حل کردند.

وی اضافه نمود: در شهرستان مهاباد، خیرین بیش از 10 میلیارد تومان خرج کردند و همه امکانات یک بیمارستان مخصوص برای کرونا را ایجاد کردند. اگر خیرین نبودند، دولت نمی توانست بحران کرونا را به راحتی مدیریت کند.

این عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در مورد تأثیرات بیماری کرونا به زیرساخت های بهداشتی - درمانی دولت ها گفت: کرونا نشان داد که زیرساخت های ما در ایران، مسائل زیاد دارد. پس لازم است که در زمان پساکرونا، آماده تقویت زیرساخت های بهداشتی و درمانی خود شویم. هم اکنون این پرسش مطرح می شود که اگر در آینده هم چنین بحران هایی به وجود بیاید، وظیفه دولت ها چیست و دقیقا باید چگونه با بحران برخورد کنند.

این عضو فراکسیون امید مجلس در مورد گروکشی سیاسی در شرایط کرونایی گفت: من فکر می کنم که بیماری کرونا، سیاست گذاری احزاب و جریان ها را تغییر داده است. شعار بیشتر جریان های سیاسی به سمت رفع مسائل اقتصادی و تقویت زیرساخت های بهداشتی و درمانی رفته است. کرونا، نشان داد که جریان های سیاسی که در این شرایط گروکشی می کنند یا برنامه ای ندارند، نمی توانند در میان مردم جایی داشته باشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 954

به "جریان هایی که در شرایط کرونایی گروکشی سیاسی می کنند، در بین مردم جایی ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جریان هایی که در شرایط کرونایی گروکشی سیاسی می کنند، در بین مردم جایی ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید