تردید آمریکا درباره حادثه روس اتم، پای کروز هسته ای در میان است!

به گزارش مرد کوچک، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، کارشناسان هسته ای آمریکا می گویند به روایت روسیه از انفجاری که اخیراً در شرکت هسته ای روس اتم اتفاق افتاده؛ شک دارند.

تردید آمریکا درباره حادثه روس اتم، پای کروز هسته ای در میان است!

شرکت هسته ای روس اتم روز جمعه گفت به علت بروز سانحه در محدوده شلیک نظامی در آرخانگلسک، هنگام اجرای آزمایش های سامانه پیشران واکنشی با سوخت مایع، پنج تن از کارکنان جان خود را از دست داده و 10 نفر نیز زخمی شده اند.

گفته می شود در هنگام بروز سانحه، تیم فنی و مهندسی روس اتم در حال کار بر روی منبع انرژی ایزوتوپ برای سامانه پیشران بوده اند.

اما کارشناسان آمریکایی مدعی هستند این حادثه می تواند نتیجه آزمایش موشک کروز هسته ای باشد که روسیه سال میلادی گذشته ساخت.

به ادعای این افراد، انفجار حاصل از سوخت مایع به انتشار رادیواکتیو منجر نمی شود.

این در حالی است که یک مقام وابسته به دولت آمریکا مدعی شد این کشور قصدی برای تائید یا تکذیب این ادعا ندارد حال آنکه آمریکا به رصد خود از حوادثی که در دورترین مناطق شمالی روسیه در جریان است ادامه می دهد اما تردید زیادی درباره روایت مسکو از این حادثه وجود دارد.

وی حتی این ماجرا را یادآور حادثه اتمی چرنوبیل دانست که در سال 1986 در نیروگاه هسته ای اوکراین که آن موقع تحت کنترل شوروی سابق بود، رخ داد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 256

به "تردید آمریکا درباره حادثه روس اتم، پای کروز هسته ای در میان است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تردید آمریکا درباره حادثه روس اتم، پای کروز هسته ای در میان است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید