برایان هوک: به دنبال جنگ در خاورمیانه نیستیم

به گزارش مرد کوچک، مسئول گروه ویژه اقدام ایران در وزارت امور خارجه آمریکا تأکید کرد دولت متبوعش به دنبال ایجاد یک جنگ جدید در خاورمیانه نیست.

برایان هوک: به دنبال جنگ در خاورمیانه نیستیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از شبکه خبری ان بی سی، برایان هوک مسئول گروه ویژه اقدام ایران در وزارت امور خارجه آمریکا روز آدینه در یک نشست خبری تأکید کرد هدف کشورش از اعزام نیروهای جدی به خاورمیانه این نیست یک جنگ جدید در منطقه ایجاد کند.

برایان هوک در پاسخ به یکی از خبرنگاران که اعزام 3000 نیروی جدید به عربستان را با ادعای دونالد ترامپ مبنی بر کوشش برای سرانجام دادن به جنگ های بی سرانجام در تضاد خواند، مدعی شد: اعزام نیروهای جدید و تقویت تجهیزات آمریکا در عربستان یک اقدام دفاعی است. آنها از منافع ما در منطقه دفاع خواهند کرد و به سعودی ها نیز در راه دفاع از خودشان یاری می نمایند. ما به دنبال جنگ در خاورمیانه نیستیم؛ به اندازه کافی در آنجا جنگ داشته ایم.

وی با متهم کردن ایران به کوشش برای بی ثبات کردن منطقه، اضافه نمود: ما یک موضع دفاعی قوی گرفته ایم و دلیل این کار نیز به گزارش هایی مربوط می گردد که درباره وجود تهدیدهای متعدد علیه منافع آمریکا و شرکایش در منطقه دریافت نموده ایم. ما با این کار بسیاری از تهدیدات را خنثی کردیم.

ساعتی پیش وزیر دفاع آمریکا از اعزام 3000 نیروی نظامی، دو اسکادران جنگنده و سامانه های دفاع موشکی پاتریوت و تاد به عربستان اطلاع داد. وی در یک نشست خبری خاطرنشان کرد در ماه های اخیر آمریکا تجهیزات و نفرات زیادی را برای مقابله با آنچه اقدامات تحریک آمیز ایران در منطقه خواند، به خاورمیانه اعزام نموده است.

آمریکا حدود پنج ماه قبل نیز با اعزام ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن به منطقه کوشش نموده بود تهدید جنگ را برای ایران واقعی جلوه دهد تا شاید از این طریق ایران را به پای میز مذاکره بکشاند، اما وقتی نشانه ای از عقب نشینی ایران ندید بار دیگر به تمنای مذاکره روی آورد و حتی شماره ای را در اختیار سفارت سوئیس (حافظ منافع آمریکا در تهران) قرار داد تا به منظور تماس تلفنی احتمالی به مقامات ایران تحویل داده گردد.

مقامات ایران بارها تأکید نموده اند که سیاست فشار حداکثری ترامپ راه به جایی نخواهد برد و ایران کشوری نیست که مذاکره تحت فشار ، آن هم با کشوری که به توافقات بین المللی پایبند نیست، را بپذیرد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 484

به "برایان هوک: به دنبال جنگ در خاورمیانه نیستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برایان هوک: به دنبال جنگ در خاورمیانه نیستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید