بدن در مقابل ویروس کرونا چه واکنشی نشان می دهد؟

به گزارش مرد کوچک، باشگاه خبرنگاران/ ویروس کرونا امروزه مهمان ناخوانده بیش از 60 کشور جهان است. همه به نوعی با این ویروس درگیر شده اند. هنوز هیچ درمانی برای این ویروس کشنده و پرخطر پیدا نشده است و سازمان جهانی بهداشت، پیشگیری را موثرترین راه ممکن عنوان کرده و به همه دولت ها توصیه می کند آموزش چگونگی مقابله با کرونا را به مردم ارائه دهند.

بدن در مقابل ویروس کرونا چه واکنشی نشان می دهد؟

مکان های عمومی، وسایل نقلیه دسته جمعی و تجمعات در اماکن مختلف مکان های پرخطری است که حضور در آن ها توصیه نمی شود، اما از آنجایی که برخی مکان ها مانند آرایشگاه ها، جزء ضروریات حساب می شود پس باید بیش از هر جای دیگر نکات بهداشتی در آن ها رعایت شود.

بهترین روش برای مقابله با ویروس کرونا شستشوی مداوم دست ها با آب و صابون یامایع و جلوگیری از دست دادن و روبوسی با افراد است.

روز اول

بیمار دچار تب می شود. ممکن است احساس خستگی، درد های عضلانی و سرفه خشک هم داشته باشد. عده کمی از بیماران ممکن است یک تا چند روز اول دچار اسهال یا حالت تهوع شوند.

روز پنجم

ممکن است نفس کشیدن برای بیمار سخت شود.

روز هفتم

طبق پژوهش دانشگاه ووهان، به طور متوسط 7 روز طول می کشد تا بیمار به مرحله ای برسد که در بیمارستان بستری شود.

روز هشتم

در این مقطع، بیمارانی که از موارد شدید بیماری کرونا باشند دچار سندرم دیسترس تنفسی (سختی در تنفس) حاد می شوند. این مشکل زمانی رخ می دهد که مایعات در ریه ها انباشته می شوند. سندرم دیسترس تنفسی حاد اغلب کشنده است.

روز دهم

اگر نشانه های بیماری رو به وخامت گذاشته باشد، به احتمال زیاد بیمار به آی سی یو یا همان بخش مراقبت های ویژه منتقل می شود.

در حال حاضر بیشتر با اپیدمی ترس و وحشت رو به رو هستیم نه اپیدمی بیماری، بسیاری از افراد یک عطسه و علامت خفیف را دلیل ابتلایشان به کرونا تلقی می کنند، اما با توجه نکردن به اخبار کذب و دروغ و خواندن مطالب کرونا از سایت های معتبر می توانید از ترس و وحشت دور کرده و منطقی تر با این موضوع برخورد کنید.

منبع: همگردی
انتشار: 4 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 831

به "بدن در مقابل ویروس کرونا چه واکنشی نشان می دهد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بدن در مقابل ویروس کرونا چه واکنشی نشان می دهد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید