بخشی نگری بیش از کرونا به واحدهای تولیدی آسیب زده است

به گزارش مرد کوچک، سید مجتبی رضوی با بیان اینکه نگاه بخشی بیش از کرونا به فراوری آسیب زد و برای برداشتن موانع از سر راه فراوری، باید سازمان ها و دستگاه ها با یکدیگر هماهنگ و منجسم شوند و تضاد منافع موجود را از بین برند.

بخشی نگری بیش از کرونا به واحدهای تولیدی آسیب زده است

به گزارش خبرنگاران مازندران سید مجتبی رضوی اجرای قانون موانع برطرف فراوری را از جمله بسترها برای رونق فراوری دانست و گفت: این قانون منجر به تشکیل ستادهای تخصصی تسهیل و برطرف وموانع فراوری شده است.

وی با بیان اینکه تا به امروز از همه ظرفیت های این قانون بهره برداری نشده است، نگرش های بخشی را سبب آسیب رسلیدن به فراوری دانست و اضافه نمود: باید سازمان ها و دستگاه ها با یکدیگر هماهنگ و منجسم شوند و تضاد منافع موجود را از بین برند.

وی یادآور شد: همه دستگاه های باید به لوکوموتیو فراوری وصل شوند و آنچه که به فراوری و اقتصاد مبتنی بر صادرات می تواند یاری کند، مبنای محاسبات قرار گیرد.

رئیس خانه صنعت مازندران توضیح داد: اگر در این حوزه به عنوان نمونه بانک ها یا سازمان تأمین اجتماعی بخواهند منافع خود را مطرح نمایند، چیزی از فراوری باقی نخواهد ماند.

رضوی با اظهار اینکه فراوری در کشور ما به جای بازار سرمایه به بازار اقتصادی تکیه دارد، ادامه داد: فراوری در کشور ما ارتباط تنگاتنگی با بانک ها دارد و زیرساخت های بانکی از سال قبل تا به امروز دست نخورده باقی مانده است.

وی اضافه نمود: در بانک های نگرش عرضه گران پول به فراورینماینده حاکم است و این پول گران قدرت رقابت را با رقبای خارجی خواهد گرفت، از این رو باید نگرش نسبت به فراوری فرق کند و جد بیندیشیم.

رئیس خانه صمت مازندران تاکید نمود در نظر جدید بانک ها باید در کنار سازمان های دیگر پشت فراوری قرار گیرند و چرخ فراوری را به حرکت درآورند.

رضوی با عنوان اینکه کرونا بر حوزه های مختلف اقتصاد در کشور و استان تأثیر گذاشته است، گفت: تقریباً صنعت گردشگری و سیاحتی حدود دو سال به حالت فلج درآمده است.

وی اضافه نمود: هتل ها، رستوران ها و گردشگاه ها دچار ورشکستگی هستند و در بخش فراوری نیز آسیب های جدی را شاهد بودیم و تعطیلی ها سبب می گردد تا ترنول اقتصادی فراوری دچار آسیب گردد.

رئیس خانه صمت مازندران توضیح داد: قطعی های گاز، برق و انرژی سبب بروز آسیب جدی به فراوری می گردد و این درحالی است که هر روز بر بدهی واحدهای فراوریی اضافه نموده می گردد.

رضوی گفت: خوشبختانه در استان واحد فراوریی که به دلیل کرونا تعطیل شده باشد، وجود ندارد اما واحدهای زیادی به دلایل دیگر بسته و تعطیل شدند و این نشان می دهد که واحدهای فراوریی با جدیت زیادی کوشش کردند که سرپا بمانند و به جامعه خدمات دهند.

وی درعین حال توضیح داد واحد فراوری براثر شیوع کرونا آسیب های زیادی دیدند اما از چرخه فراوری به این دلیل خارج نشدند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 18 خرداد 1400 بروزرسانی: 18 خرداد 1400 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 1613

به "بخشی نگری بیش از کرونا به واحدهای تولیدی آسیب زده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بخشی نگری بیش از کرونا به واحدهای تولیدی آسیب زده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید