بازارچه عظیم صنایع دستی یزد در صورت تامین اعتبار تکمیل خواهد شد

به گزارش مرد کوچک، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای واصله، بازارچه عظیم صنایع دستی یزد در صورت تامین اعتبار تکمیل خواهد شد.

بازارچه عظیم صنایع دستی یزد در صورت تامین اعتبار تکمیل خواهد شد

قضیه چیست؟

علیرضا رعیتی ضمن بیان اینکه طرح مذکور با مشارکت ادارات کل میراث فرهنگی، اوقاف و همچنین شهرداری اجرا شده، اظهار کرد: فاز اول این طرح با تامین اعتبار دو میلیارد و 400 میلیون تومان آماده بهره برداری است.

وی طرح بازارچه عظیم صنایع دستی یزد را شامل دو قسمت ورودی شاهزاده فاضل و دربند صدری در فاز نخست اعلام نمود و گفت: فاز بعدی این طرح شامل خانه صدرالعلما بوده که به محض تامین اعتبار شروع می گردد.

مدیر طرح بازارچه صنایع دستی یزد با بیان اینکه فاز اول این مجموعه از تیر سال 97 شروع و طی دو ماه اخیر به خاتمه رسیده، گفت: فاز دوم این طرح نیازمند 13 میلیارد تومان اعتبار است که بنابر وعده های داده شده، پنج میلیارد تومان از این اعتبار تا سه ماه آینده تامین خواهد شد.

وی فاز دوم این طرح را عمدتا شامل مراحل استحکام بخشی، آواربرداری و بازسازی مجموعه صدرالعلما اعلام نمود و گفت: موقعیت این بنا در مجاورت بازار سنتی یزد و همچنین کمبود جدی فضایی برای فراوری و عرضه و فروش صنایع دستی در مرکز استان از عوامل ایجاد این بازارچه است.

رعیتی در خاتمه گفت: مساحت و پیشینه تاریخی این بنا و البته اهمیت صنایع دستی در شهر یزد، مسئله دیگری است که در تغییر کاربری این بنا به سمت بازارچه صنایع دستی نقش آفرینی نموده است.

منبع: همگردی
انتشار: 22 آذر 1399 بروزرسانی: 22 آذر 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 1284

به "بازارچه عظیم صنایع دستی یزد در صورت تامین اعتبار تکمیل خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازارچه عظیم صنایع دستی یزد در صورت تامین اعتبار تکمیل خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید