انگلیس در انتخابات پارلمانی اروپا حاضر می گردد

به گزارش مرد کوچک، رسانه های انگلیسی با استناد به سخنان معاون نخست وزیر این کشور از قطعی شدن مشارکت انگلیس در انتخابات پارلمانی اروپا خبر دادند.

انگلیس در انتخابات پارلمانی اروپا حاضر می گردد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رسانه های انگلیسی از قطعی شدن مشارکت انگلیس در انتخابات مجلسی اروپا خبر می دهند. به نوشته این رسانه ها دیوید لیدینگتون، معاون نخست وزیر انگلیس روز گذشته در تلویزیون انگلیس این خبر را گفت.

وی تاکید کرد که حتی در صورت دستیابی به توافقی درباره برگزیت متاسفانه زمان خیلی محدود است تا بتوانیم موارد ضروری برای چنین توافقی را تا قبل از انتخابات مجلسی اروپا در 23 ماه می به تصویب برسانیم.

بعد از دو بار تعویق تاریخ برگزیت لندن تصمیم داشت قبل از برگزاری انتخابات مجلسی اروپا توافقی را به مجلس بیاورد آن را به تصویب برساند تا انگلیس دیگر نیاز نباشد در انتخابات مجلسی اروپا مشارکت کند. اما حالا به گفته لیدینگتون این سناریو از روی میز برداشته شده است. معاون نخست وزیر انگلیس در عین حال شرح داد که دولت البته تلاش های خود را دو برابر می کند تا تاخیر برگزیت را به حداقل ممکن برساند.

وی از تلاش لندن برای دستیابی به توافقی درباره برگزیت تا تعطیلات تابستانی خبر داد. مجلس جدید اتحادیه اروپا در تاریخ دوم جولای تشکیل خواهد شد و تعطیلات تابستانی این مجلس در 20 جولای آغاز می شود.

معاون نخست وزیر انگلیس شرح داد که برای دست یافتن به چنین هدفی به کار سخت و آمادگی برای توافق در بین همه طرف ها نیاز است.

انتخابات مجلسی اروپا از 23 تا 26 ماه می (2 تا 5 خرداد) برگزار می شود. این انتخابات در انگلیس در 23 ماه می و در آلمان و دیگر کشورها در 26 ماه می برگزار می شود. مشارکت انگلیس در انتخابات مجلسی اروپا مسائلی را برای این اتحادیه ایجاد می کند.

این اتحادیه تصمیم داشت با توجه به عدم مشارکت احتمالی انگلیس در انتخابات مجلسی اروپا برخی کرسی های این مجلس را کاهش داده و برخی دیگر را در بین 27 عضو باقی مانده تقسیم کند. اما حالا وضعیت تغییر می کند و این اتحادیه باید برای این تغییرات همچنان منتظر خروج انگلیس از این اتحادیه باشد.

از طرفی کنندگان مجلسی بیشتر هزینه های بیشتری را برای مجلس اروپا به بار می آورد چرا که حقوق کنندگان انگلیسی هم باید به آن ها پرداخت شود.

از طرفی برای بسیاری از مقامات اروپایی این مسئله ساز است که کنندگان یک کشوری که می خواهند از این اتحادیه خارج شوند در انتخاب رئیس جدید کمیسیون اروپایی مشارکت کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 28 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 194

به "انگلیس در انتخابات پارلمانی اروپا حاضر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگلیس در انتخابات پارلمانی اروپا حاضر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید