انتخابات آمریکا؛ مجلس نمایندگان: دموکرات ها 208 - جمهوری خواهان 193

به گزارش مرد کوچک، تهران (پانا) - در حالی که نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هنوز مشخص نشده، آرای نهایی انتخابات کنگره نیز تا به امروز نامشخص است.

انتخابات آمریکا؛ مجلس نمایندگان: دموکرات ها 208 - جمهوری خواهان 193

به گزارش ایسنا به نقل از گاردین، تمام 435 کرسی مجلس کنندگان آمریکا و 35 کرسی سنا از 100 کرسی آن در روز سوم نوامبر به رای گذاشته شدند و دموکرات ها امیدوارند که در هر دو مجلس بتوانند پیروزی را از آن خود کنند.

پیش از این دموکرات ها در مجلس کنندگان پیش بودند اما اکثریت در سنا در اختیار جمهوری خواهان بود.

نتایج انتخابات کنگره تا اینجا نشان می دهد که دموکرات ها در مجلس کنندگان تا به امروز 208 کرسی به دست آورده اند و 193 کرسی هم در اختیار جمهوری خواهان است. در این مجلس کنگره هر حزبی که 218 کرسی را به دست آورد دارای اکثریت خواهد بود.

مجلس کنندگان: دموکرات ها 208 - جمهوری خواهان 193

در سنا نیز تا به امروز 48 کرسی برای دموکرات ها و 48 کرسی برای جمهوری خواهان شده است و هر حزبی که 51 کرسی را از آن خود کند اکثریت را در مجلس علیای کنگره خواهد داشت.

سنا: دموکرات ها 48 - جمهوری خواهان 48

در همین حال بر اساس تازه ترین خبرها از این انتخابات، چهار نامزد زن مشهور دموکرات که برای نگه داشتن صندلی های خود در مجلس کنندگان رقابت می کردند، بر رقبای خود پیروز شدند.

الکسندریا اوکاسیو کورتز از نیویورک، ایلهان عمر از مینه سوتا، آیانا پریسلی از ماساچوست و رشیده طلیب از میشیگان، که همه از اقلیت های قومی و مذهبی هستند و در رابطه با موضوعات جنجالی مانند بیمه همگانی از مخالفان سرسخت دونالد ترامپ هستند و درگیری های لفظی ریٔیس جمهوری آمریکا با آنها بارها خبرساز شده بود، توانسته اند کرسی خود را در مجلس کنندگان حفظ کنند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 14 آذر 1399 بروزرسانی: 14 آذر 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 1267

به "انتخابات آمریکا؛ مجلس نمایندگان: دموکرات ها 208 - جمهوری خواهان 193" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخابات آمریکا؛ مجلس نمایندگان: دموکرات ها 208 - جمهوری خواهان 193"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید