امشب، آخرین مهلت ثبت نام وام ودیعه مسکن

به گزارش مرد کوچک، به گزارش خبرنگاران، فرآیند درخواست دریافت تسهیلات یاری ودیعه اجاره که از روز شنبه 4 مرداد ماه 139 با ارسال کد ملی سرپرست خانوار به شماره پیامکی 300073640 به وسیله تلفن همراه شخصی خود شروع شده بود در ساعت 24 امروز پنج شنبه 9 مرداد ماه 1399 به اتمام خواهد رسید.

امشب، آخرین مهلت ثبت نام وام ودیعه مسکن

جهت دریافت خدمات خرید اینترنتی درب ضد سرقت با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

سبز بودن فرم ج از شروط ثبت نام حذف شد

متقاضیان دریافت این وام باید شرایطی از جمله متاهل یا در شرف ازدواج بودن، سرپرست خانوار و عدم سابقه مالکیت از سال 1384 به بعد را داشته باشند. در ابتدا سبز بودن فرم ج و سکونت 5 ساله در شهر مورد تقاضا از شروط این تسهیلات بود که بعدا حذف شد. به عبارت دیگر استفاده از امتیازات و تسهیلات دولتی در بخش زمین و مسکن منجر به حذف افراد نخواهد شد.

سقف تسهیلات یاری ودیعه اجاره مسکن در تهران 50، سایر کلانشهرها شامل شهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت مشهد، اصفهان، کرج، شیراز، تبریز، قم، اهواز و کرمانشاه 30 و سایر شهرها 15 میلیون تومان است.

اقساط ماهیانه 540، 320 و 160 هزار تومان

اقساطی که متقاضیان بعد از دریافت تسهیلات یاری ودیعه مسکن باید بپردازند 540 هزار تومان برای تسهیلات 50 میلیون تومانی، برای وام های 30 میلیون تومانی در حدود 320 هزار تومان و برای وام های 15 میلیون تومانی حدود 160 هزار تومان باید اقساط ماهیانه بپردازند.

تسهیلات مذکور با نرخ سود 13 درصد و با سررسید یک ساله به مستاجرین واجد شرایط پرداخت می گردد. در دوره قرارداد صرفا سود تسهیلات از سوی مستاجرین پرداخت و اصل تسهیلات در سررسید تسویه خواهد شد.

متقاضیان می بایست دارای اجاره نامه رسمی یا اجاره نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و دارای کد رهگیری باشند.

گروه های مشمول دریافت تسهیلات موضوع این مصوبه، به توضیح زیر معین می گردد: کارگران و حقوق بگیران ثابت با اولویت ازدواج های جدید و خانواده های 5 نفره و بیشتر، مشمولان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) سازمان بهزیستی و زنان سرپرست خانوار. وثایق لازم برای اخذ وام متعاقبا به وسیله سامانه طرح اقدام ملی به نشانی tem.mrud.ir اعلام می گردد.

تا ساعت 18 روز شنبه 4 مردادماه 659 هزار سرپرست خانوار دریافت یاری ودیعه مسکن داشتند و آمار روزهای پس از آن اعلام نشده است.

در این مرحله یک میلیون خانوار وام می گیرند

بنا به گفته پروانه اصلانی، مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، در کشور حدود 6 میلیون و 600 هزار نفر مستاجر داریم که تمامی این افراد نیازمند حمایت نیستند. بعضا از بین این افراد، مستاجرانی وجود دارند که منابع اقتصادی خود را به جای سرمایه گذاری در مسکن در کسب درآمد خود سرمایه گذاری نموده اند. ارزیابی ما این است که حدود 2 میلیون و 200 هزار خانوار مستاجر نیازمند حمایت و دریافت یاری ودیعه مسکن هستند. در این مرحله، برنامه ریزی شده است تا یک میلیون خانوار، یاری ودیعه اجاره مسکن را دریافت نمایند. اگر منابع وجود داشت و علاوه بر آن توانستیم افراد بیشتری را پوشش دهیم این کار را گسترش خواهیم داد.

منبع: ایسنا

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 15 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 1018

به "امشب، آخرین مهلت ثبت نام وام ودیعه مسکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امشب، آخرین مهلت ثبت نام وام ودیعه مسکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید