اعلام وجود فساد سیستماتیک در ایران خط تبلیغی دشمن است، تکمیل پازل مقابله با فساد منوط به روی کار آمدن دولت انقلابی

به گزارش مرد کوچک، نماینده مردم اراک در مجلس با تاکید بر اینکه اعلام وجود فساد سیستماتیک در ایران خط تبلیغی دشمن است، گفت: اولویت مجلس مقابله با فساد برای بهبود شرایط اقتصاد است.

اعلام وجود فساد سیستماتیک در ایران خط تبلیغی دشمن است، تکمیل پازل مقابله با فساد منوط به روی کار آمدن دولت انقلابی

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ کاتالوگ و بروشور از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

علی اکبر کریمی در مصاحبه با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری خبرنگاران، با تاکید بر اینکه مبارزه با فساد اولویت اصلی مجلس با هدف بهبود شرایط اقتصادی کشور است، اظهار کرد: قطعاً یکی از مسائلی که اقتصاد کشور، زندگی و معیشت مردم را تحت تاثیر قرار می دهد و طی سال های گذشته نیز مظاهری از آن در حجم های گسترده و در پرونده های عظیم رخ داده و مردم دیده اند بحث فساد است.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ما به هیچ وجه اعتقادی به وجود فساد سیستماتیک یا اینکه همه ارکان نظام را فساد گرفته باشد نداریم، افزود: اینکه گفته می گردد فساد در ایران سیستماتیک شده خط تبلیغی دشمن بوده که می خواهد نظام جمهوری اسلامی ایران را نظامی ناسالم نشان دهد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه نظام ما مبتنی بر آموزه های دینی است که هر گونه فساد و عدم تطبیق با قوانین را نمی پذیرد توضیح داد: به دلیل وجود همین آموزه های دینی کوچک ترین مظاهر فساد نیز قابل پذیرش نیست.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط موجود یکی از رویکردهای جدی مجلس باید بحث تقویت مبارزه با فساد و پیشگیری از بروز زمینه های مختلف آن باشد، گفت: این موضوع در قوانین و مقررات مدنظر قرار خواهد گرفت و به گونه ای اصلاح رویه صورت می گیرد که زمینه بروز فساد، رانت خواری، ویژه خواری و تبعیض فراهم نگردد.

کریمی ادامه داد: از طرفی دیگر در گستره نظارتی مجلس نیز کوشش می کنیم این نظارت ها به صورت مستمر و مفید اعمال شوند تا بتوانیم برای پیشگیری از فساد و مقابله با آن موثر واقع شویم.

وی با اشاره به چرایی اعتراض به اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون در مجلس مطرح کرد: مهم ترین دلیل برای تاکید و پیگیری رد اعتبارنامه این منتخب مجلس بحث نقش وی در فسادهای حوزه های اقتصادی، اداری و اقتصادی بوده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه به طور حتم رویکرد مبارزه با فساد در مجلس یازدهم بسیار قوی تر و جدی تر از مجالس گذشته خواهد بود، افزود: این رویکرد در کنار رویکرد قوه قضائیه در برخورد جدی با فساد و برخورد با دانه درشت ها به ویژه کسانی که در بدنه قوه قضائیه بودند، نشان می دهد این عزم در قوا وجود دارد.

کریمی با تاکید بر اینکه با کنار هم قرار دریافت توان قوه قضائیه و مقننه شاهد برداشتن گام های بلندتر در مقابله با فساد خواهیم بود، توضیح داد: در سال آینده نیز با انتخاب دولتی انقلابی و فساد ستیز این پازل کامل تر می گردد.

نماینده مردم اراک در پاسخ به این سوال که چرا در مجلس گذشته پیگیر رد اعتبارنامه نماینده گچساران نبودید، افزود: در مجلس قبل چنین اشرافی نسبت به این مسائل وجود نداشت و با شناختی که در این دوره حاصل شد و اطلاعات و مدارکی که بعد از انتخابات به دست ما رسید نسبت به این اعتبارنامه اعتراض کردیم.

4151/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 23 مهر 1399 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1400 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 1162

به "اعلام وجود فساد سیستماتیک در ایران خط تبلیغی دشمن است، تکمیل پازل مقابله با فساد منوط به روی کار آمدن دولت انقلابی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام وجود فساد سیستماتیک در ایران خط تبلیغی دشمن است، تکمیل پازل مقابله با فساد منوط به روی کار آمدن دولت انقلابی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید