اسکاتلند در صورت استقلال از انگلیس یکی از ثروتمندترین کشورها خواهد شد

به گزارش مرد کوچک، خبرنگاران: ملی گرایان اسکاتلند تاکید کردند، این کشور در صورت استقلال از انگلیس به یکی از ثروتمندترین کشورهای دنیا تبدیل خواهد شد.

اسکاتلند در صورت استقلال از انگلیس یکی از ثروتمندترین کشورها خواهد شد

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از سیدنی مورنینگ هرالد، ملی گرایان اسکاتلند ضمن متهم کردن دولت لندن به هدر دادن سرمایه و ثروت این کشور تصریح کردند: اگر اسکاتلند بتواند سرنوشت خود را در دست بگیرد به یکی از ثروتمندترین کشورهای دنیا تبدیل خواهد شد.

بر اساس این گزارش مخالفان طرح استقلال اسکاتلند از انگلیس نیز معتقدند که در صورت اتحاد اسکاتلند است که انگلیس می تواند قدرتمندتر گردد و اگر اسکاتلند مستقل گردد این مساله از نظر مالی، مالی و سیاسی به ضرر انگلیس خواهد بود.

نشریه آبزرور نیز نوشت: وزرای دولت انگلیس قصد دارند طی روزهای آینده پیشنهادات جدیدی را به اسکاتلند ارائه دهند که شامل اعطای قدرت و اختیارات بیشتر به این کشور خواهد بود.

افزایش حمایت مردمی از استقلال اسکاتلند به ضرر ارزش پوند در برابر دلار آمریکا بوده است به طوری که ارزش پوند در برابر دلار به پایین ترین سطح از ژانویه رسیده است.

یک اقتصاددان ارشد بانک آلمانی برن برگ نیز تاکید نمود: خطر استقلال اسکاتلند از انگلیس واقعا جدی است.انتشار نتایج جدید نظرسنجی موسسه یوگاو موجب تشدید نگرانی های مقام های انگلیسی نسبت به احتمال استقلال اسکاتلند شده است.

همه پرسی استقلال اسکاتلند از انگلیس قرار است 18 سپتامبر یعنی 11 روز دیگر برگزار گردد. نظرسنجی موسسه یوگاو که در هفته نامه ساندی تایمز منتشر شده حاکی از آن است که 51 درصد مردم اسکاتلند از استقلال این کشور از انگلیس حمایت می نمایند و 49 درصد نیز با این مساله مخالفت نموده اند.

پس از ماه ها نظرسنجی، نظرسنجی های اخیر نشان می دهد که هواداران استقلال اسکاتلند از اقبال عمومی زیادی طی هفته های اخیر برخوردار شده اند و این احتمال به شدت افزایش یافته است که اسکاتلند پس از 307 سال از انگلیس جدا گردد.

تبعات مالی جدا شدن اسکاتلند از انگلیس از مهمترین موضوعات مطرح در مناظره های مخالفان و موافقان استقلال این کشور بوده است. کامرون نیز هشدار داده است که از دست رفتن یک میلیون فرصت شغلی از مهمترین تاثیرات منفی جدا شدن اسکاتلند از انگلیس خواهد بود.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 12 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 511

به "اسکاتلند در صورت استقلال از انگلیس یکی از ثروتمندترین کشورها خواهد شد" امتیاز دهید

1 کاربر به "اسکاتلند در صورت استقلال از انگلیس یکی از ثروتمندترین کشورها خواهد شد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسکاتلند در صورت استقلال از انگلیس یکی از ثروتمندترین کشورها خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید