اردوغان: آماده عملیات در سوریه هستیم

به گزارش مرد کوچک، رئیس جمهور ترکیه در سخنانی از آمادگی ارتش این کشور برای انجام عملیات محتمل در شمال سوریه و علیه نیروهای وابسته به کرُدها خبر داد.

اردوغان: آماده عملیات در سوریه هستیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رئیس جمهور ترکیه روز شنبه از آمادگی ارتش این کشور جهت عملیات محتمل در مرزهای جنوب ترکیه با سوریه و علیه شبه نظامیان وابسته به یگان مدافعین خلق خبر داد.

به نوشته خبرگزاری رویترز رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه قبل از عزیمت برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل در آمریکا در نشست خبری در استانبول گفت: آمادگی ما در مرزها کامل است.

بر اساس این گزارش، ترکیه و آمریکا گشتزنی های مشترک زمینی و هوایی را در امتداد بخشی از نوار مرزی آغاز کرده اند، اما آنکارا می گوید واشنگتن برای ایجاد یک منطقه امن بزرگ برای سرکوب نیروهای کرد سوریه مستقر در مرز خیلی آهسته عمل می کند.

توافق منطقه امن بین ترکیه و آمریکا باعث نگرانی و خشم ساکنان شمال و شرق سوریه شده، زیرا بیم آن را دارند که مانند شهر عفرین این بار نیز تروریست های وابسته به ترکیه، این مناطق را اشغال کرده و تمامی مایملک ساکنان را به یغما ببرند.

ترکیه همچنین بابت حمایت آمریکا از نیروهای وای پی جی (یگان های مدافع خلق) وابسته به پ ک ک (حزب کارگران کردستان ترکیه) عصبانی است. (جزئیات بیشتر)

به نوشته رویترز، اردوغان با ابراز گلایه از حمایت آمریکا از نیروهای وای پی جی گفت: واشنگتن سلاح در اختیار آن ها قرار می دهد. ما مایل نیستیم که با آمریکا رو در رو شویم. با این حال، نمی توانیم نسبت به پشتیبانی آمریکا از یک سازمان تروریستی غافل شویم.

ترکیه از سال 2016 تاکنون دو حمله نظامی به شمال سوریه کرده و نیروهای داعش و وای پی جی را در غرب فرات هدف قرار داده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 434

به "اردوغان: آماده عملیات در سوریه هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان: آماده عملیات در سوریه هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید