آمریکا آنالیز طرح نفتی کیستون را متوقف نمی کند

به گزارش مرد کوچک، آمریکا شامگاه چهارشنبه درخواست شرکت کاناداترنس برای توقف آنالیز خط لوله نفتی کیستون ایکس.ال را رد کرد و انتظار می رود دولت آمریکا به طور رسمی این طرح را کنار بگذارد.

آمریکا آنالیز طرح نفتی کیستون را متوقف نمی کند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری خبرنگاران به نقل از خبرگزاری انگلیسی رویترز، شرکت کانادا ترنس در درخواستی که روز دوشنبه ارایه کرد، از وزارت امورخارجه آمریکا خواست آنالیز طرح ساخت خط لوله نفتی کیستون بین کانادا و آمریکا را تا سال 2017 میلادی که رییس جمهوری تازه ای در کاخ سفید به مسند می نشیند، به عقب اندازد.

البته شرکت کانادایی دلیل درخواست خود را گشوده شدن پرونده ای در ایالت نبراسکا در مرکز آمریکا در پنجم اکتبر گذشته اعلام نمود که در آن تصویب راستا خط لوله گازی کیستون ایکس ال در این ایالت درخواست شده است.

با این همه، جان کربیسخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا، در نشست خبری روز چهارشنبه اعلام نمود وزیر امورخارجه بر این باور است که مناسب ترین گزینه برای این طرح هشت میلیارد دلاری، ادامه آنالیز های کنونی است.

به نوشته رویترز، ساخت این خط لوله دو هزار کیلومتری که 830 هزار بشکه نفت در روز را از راستا نبراسکا و سواحل خلیج آمریکا به بخش های جنوبی تر و احتمالا خلیج مکزیک می رساند، از هفت سال پیش محل نزاع زیست محیطی کانادا و آمریکا شده است.

به باور جان هوون سناتور جمهوری خواه داکوتای شمالی که از هواداران عظیم از این طرح است، باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا، در آستانه نشست ماه دسامبر سران درباره دگرگونی های آب و هوایی در فرانسه این طرح را رد می نماید.

هوون گفت: دولت این طرح را به مدت هفت سال به تاخیر انداخت تا راهی برای رد آن داشته باشد. اکنون شرکت یک سال تاخیر برای تکمیل کار در نبراسکا می خواهد اما دولت اوباما پاسخ منفی می دهد. این به روشنی نشان می دهد آنها قصد رد کردن طرح را دارند.

به گفته هوون، حتی اگر اوباما طرح کیستون را سر ببرد (آن را رد کند)، با ورود یک جمهوری خواه به کاخ سفید در سال 2017 میلادی، این طرح بسرعت قابلیت های خود را به تایید می رساند.

بر خلاف بسیاری از نامزدهای ریاست جمهوری از حزب جمهوریخواه، همه نامزدهای امیدوار انتخابات ریاست جمهوری از حزب دموکرات مانند نامزد پیشتاز هیلاری کلینتون، با طرح مخالفند.

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا که بتازگی در صدر حزب لیبرال در انتخابات مجلس عوام کانادا بیشترین کرسی را به دست آورد، روز چهارشنبه سوگند یاد کرد.

وی همزمان که به بهبود شرایط کانادا در موضوع دگرگونی های آب و هوایی ابراز پایبندی نموده، ساخت خط لوله کیستون ایکس.ال را نیز خواهان شده است.

سخنگوی شرکت ترنس کانادا این پرسش را عنوان کرد که آیا آمریکایی ها هنوز می خواهند به واردات میلیون ها بشکه نفت در روز از خاورمیانه و و نزوئلا ادامه دهند یا می خواهند نفت خود را از شمال داکوتا و کانادا به وسیله خط لوله ایستون ایکس.ال دریافت نمایند؟ ما معتقدیم گزینه روشن، خط لوله است.

به گزارش رویترز، گروه های زیست محیطی مخالف با اجرای طرح کیستون با نشان دادن واکنش مثبت به تصمیم وزارت امورخارجه آمریکا از اوباما خواستند این طرح را هر چه زودتر رد کند.

مسئولان شرکت کانادایی پیش از این راستا دیگری را برای این طرح ترسیم کردند که زیان کمتری به محیط زیست وارد کند و ذخایر طبیعی سندهیلز را دور بزند اما اصلاح این طرح نیز نتوانست اوباما را متقاعد سازد.

طی ماه های گذشته قیمت نفت به طرز بی سابقه ای پایین آمده است که بسیاری، سیاست نفتی آمریکا را یکی از عوامل این کاهش قیمت می دانند.

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 16 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 929

به "آمریکا آنالیز طرح نفتی کیستون را متوقف نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا آنالیز طرح نفتی کیستون را متوقف نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید