شروع انتها کرونا

به گزارش مرد کوچک، عدد 2020 به اندازه ای زیبا بود که کمتر کسی فکر می کرد تک تک لحظاتش با کابوس یک بیماری همه گیر که دستش را روی گلوی 5 قاره دنیا گذاشته، بگذرد. اما آتش بازی ها ، جشن ها، پیش بینی ها و برنامه ریزی دنیای و فردی ، یکی یکی در سیاهی پاندمی کرونا محو شد و سرانجام این بیماری به آرزوی مشترک قریب 8 میلیارد جمعیت زمین تبدیل شد.

شروع انتها کرونا

ویروس وحشی تا به امروز دست کم 81 میلیون نفر را مبتلا و یک میلیون و 700هزار نفر را به کام مرگ فرستاده است؛ این در حالی است که اگر گزاره پرده پوشی شماری از دولت ها در اعلام خبر مبتلایان و قربانیان را بپذیریم شاید بدبینانه نباشد اگر شمار مبتلایان را حداقل دوبرابر عدد اعلامی جهانی بدانیم.

سال 2020 فارغ از تمام اتفاقات آن، سال کرونا بود و کوشش برای مهار، سازگاری یا نابودی آن. این ویروس نه تنها دولت ها، سیاست های بهداشتی و بنیان های مالی شان را به چالش جدی کشید، بلکه به خصوصی ترین لایه های زندگی فردی و بنیادی ترین پایه های ارتباطی نفوذ کرد.

سال 2020، سال ترس از دیگری بود و پناه بردن به انزوایی خودساخته که بسیاری از افراد به انتخاب میان دو گزینه فریز شدن یا ارتباط مجازی واداشت.

سالی که قربانیانش نه فقط مبتلایان به کرونا، بلکه بچه ها بازمانده از تحصیل، شاغلان بیکار شده، سیاستمداران شکست خورده، سالمندان منزوی تر، کسب و کارهای ورشکسته و فرهنگ به محاق رفته بود.

سال 2020 تا یکی دو روز دیگر به اتمام می رسد؛ بسیاری امیدوارند خاتمه سال ماسک و شروع سال واکسن بتواند سال 2021 را متفاوت تر از امسال کند.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 18 بهمن 1399 بروزرسانی: 18 بهمن 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 1392

به "شروع انتها کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع انتها کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید